• شناسه خبر : 6872

مینو محرز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم عنوان کرد:

دولت استفاده از ماسک را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اجباری کند

عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا گفت: دولت باید برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا استفاده از ماسک را اجباری کند.

مینو محرز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و همچنین منطقه کاشان اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک در بیرون از منزل به خصوص در تجمعات و هنگام رفت و آمد به مناطق شلوغ و فضاهای سربسته است.

وی با بیان اینکه مهمترین و اصلی ترین توصیه ما همچنان ماندگاری مردم در خانه است، ابراز داشت: در چند مدت گذشته مردم تصور کردند که همه چیز عادی و کرونا تمام شده است در صورتیکه این ویروس هنوز در جامعه است و به این زودی هم تمام نمی شود.

عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به صورت خانوادگی از منزل بیرون آمده و در خیابانها و معابر رفت و آمد می کنند، تصریح کرد: این حجم از بی تفاوتی همراه با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم استفاده از ماسک ممکن است باعث شیوع موج دیگری از ویروس کرونا شود.

وی با بیان اینکه حضور در اماکن سربسته شلوغ مانند رستوران ها و تالارهای عروسی بدون استفاده از ماسک یک اشتباه بزرگ است، خاطرنشان کرد: تنها چاره برای جاهایی که شلوغ و پرجمعیت است و امکان استفاده از ماسک نیست، عدم حضور در این اماکن است.

محرز با اشاره به اینکه دولت باید استفاده از ماسک را به منظور عدم گسترش شیوع کرونا اجباری کند، بیان داشت: هموطنان عزیز به خصوص افراد پرخطر در شهرهایی مانند کاشان و دیگر نقاط ایران باید خود را ملزم به استفاده از ماسک در اماکن عمومی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم ابتلای معتادین به کرونا را یک موضوع غیرعلمی و اثبات نشده دانست و یادآور شد: هر شخصی که دستورالعمل های بهداشتی فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند در معرض ابتلا به این ویروس قرار می گیرد.

عضو کمیته کشوری ستاد مبارزه با کرونا همچنین با بیان اینکه تا این لحظه هیچ دارو و واکسن مشخصی برای درمان بیماری کرونا کشف و عرضه نشده است، افزود: برخی اظهارنظرها هم درباره بعضی از داروها درباره درمان این ویروس توسط عده ای نیز انجام شده است که مردم هم با قیمت های چندین برابر آن داروها را تهیه کرده اند این در حالی است که پروتکل های دارویی برای درمان کرونا فقط از طرف وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت اعلام می شود و هرگونه اظهارنظر دیگر درباره کشف دارو و واکسن برای این بیماری مورد تایید نیست.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *