• شناسه خبر : 6851

معاون فرماندار کاشان عنوان کرد؛

استفاده از افزودنی ها در پخت نان در کاشان ممنوع شد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: طبق مصوبه کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان استفاده از افزودنی ها در پخت نان و عرضه نان سنگگ بزرگ در شهرستان کاشان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود خاندایی در کارگروه تخصصی گندم، آرد و نان به افزایش شکایات مردم از نانوایان اشاره داشت و افزود: با توجه به شکایات متعدد از سوی شهروندان و ارائه گزارش تخلف برخی از نانوایی ها در زمینه قیمت، کیفیت و عدم رعایت مسائل بهداشتی تصمیمات ممنوعیتی در زمینه افزودنی ها و میزان اندازه نان در این کارگروه به تصویب رسید.

وی کنجد بهداشتی را تنها افزودنی مجاز به سفارش مشتری در پخت نان توسط نانوایان دانست و تصریح کرد: طبخ نان خارج از ضوابط مندرج در نرخ نامه ابلاغی و عرضه نان سنگگ تحت عنوان «نان بزرگ» و استفاده از انواع سبزیجات نیز ممنوع است.

معاون فرماندار کاشان تاکید کرد: نان مشمول یارانه دولتی است می بایست با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار گیرد و نانوایان ملزم به رعایت قانون و مقررات هستند.

خاندایی تشریح کرد: نانوایان که چندین مورد تخلف انجام داده و اقدام به کم فروشی، گران فروشی و عرضه نان بی کیفیت کنند با ارائه شکایات و پیگیری دستگاه نظارتی با کاهش و قطع سهمیه آرد،جریمه نقدی و یا پلمپ مواجه می شوند.

وی روند افزایشی بیماری کرونا در سطح منطقه کاشان را گوشزد کرد و افزود: متاسفانه ویروس کرونا در کاشان به دلیل عدم رعایت برخی از دستور العمل های بهداشتی به طور کامل مهار نشده و این اواخر شاهد روند افزایشی شیوع آن هستیم از این رو نانوایان باید اصول بهداشتی به خصوص استفاده از کارتخوان، ضد عفونی دائم محل کسب و کار و فاصله گذاری اجتماعی را با دقت رعایت کنند.

گفتنی است به منظور حل مسائل و مشکلات حوزه آرد و نان در سطح کلان مقرر شد در جلسه آتی با حضور اعضای کارگروه استانی گندم، آرد و نان موارد ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *