• شناسه خبر : 6805

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خبر داد

رشد نگران‌کننده 70 درصدی آتش‌سوزی مراتع در منطقه کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: آتش‌سوزی مراتع و زمین‌های کشاورزی کاشان و اطراف آن، نسبت به مدت مشابه سه ماه گذشته در سال قبل، رشد نگران‌کننده 70 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد مسعود چایچی با اشاره به وقوع 27 مورد حریق در پهنه‌های فضای سبز شهری، باغات، زمین‌های کشاورزی و گلخانه‌ها طی سه ماه سال جاری عنوان کرد: افزایش گرمای کم‌سابقه خردادماه، وزش باد و پوشش‌های خشک گیاهی پهنه‌ها در کنار پاره‌ای از خطاها و سهل‌انگاری‌های انسانی، از جمله علل وقوع آتش‌سوزی مراتع در فصول گرم سال است که البته هر چه گرما افزایش یابد احتمال آتش‌سوزی بالاتر می‌رود.

وی افزود: مردم باید از رها کردن اشیای فلزی، شیشه، بطری و ظروف یکبار مصرف در مراتع و زمین‌های کشاورزی بپرهیزند، چرا که این اجسام می‌تواند مانند عدسی عمل ‌کرده و با تمرکز نور و حرارت خورشید باعث آتش‌سوزی احتمالی شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، رعایت اصول ایمنی در نصب و راه‌اندازی کولرهای آبی تحت نظارت تعمیرکاران حرفه‌ای و مجاز را تأکید کرد و گفت: در یک ماه اخیر چندین مورد برق گرفتگی در اثر سهل‌انگاری در نصب و راه‌اندازی این نوع از سیستم‌های متداول سرمایشی به وقوع پیوست، از این رو شهروندان باید نشت آب از این کولرها، نصب در مکان مناسب، اتصال سیم ارت و… را جدی بگیرند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *