• شناسه خبر : 6668

رئیس اداره هواشناسی کاشان:

نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی روزهای آینده است

  رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی روزهای آینده در سطح شهرستان کاشان است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم عباس ارغوانی در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم اظهار داشت: طی روزهای آینده میزان حداکثر دما در شهرستان کاشان افزایش تا اینکه این میزان حداکثر دما پیش بینی می شود در روز شنبه آینده به ۴۰ درجه سانتی گراد برسد.

وی با اشاره به اینکه دمای حداقلی در مناطق کوهستانی بین سه تا پنج درجه نسبت به مناطق دشت کمتر پیش بینی می شود، ابراز داشت: در روزهای آینده پدیده غالب در وضعیت هوای سطح شهرستان کاشان به صورت صاف و در ساعات بعدازظهر قسمتی ابری، همراه با ورزش باد پیش بینی می شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به توصیه کارشناسان اداره منابع طبیعی به مرتعداران خاطرنشان کرد: مرتعداران در هفته جاری مراقب بادهای شدید و نسبتا شدید در ارتفاعات باشند.

وی با بیان اینکه مرتعداران مراقب آتش گرفتن بوته های خشک شده مراتع باشند، بیان داشت: گیاهان علفی از خانواده گندمیان می توانند سرعت آتش را بسیار زیاد کنند و به همین دلیل مرتعداران بعد از اینکه نیازشان به تهیه آتش تمام شد باید اطمینان پیدا کنند که آتش خاموش شده است.

ارغوانی افزود: با توجه با نظرات کارشناسان حوزه منابع طبیعی حفاظت از جنگل های دست کاشت و طبیعی در فصل تابستان و جلوگیری از آتش سوزی آنها می تواند بسیار حیاتی باشد و بر همین مبنا لازم است طبیعت گردها از ایجاد آتش در منابع جنگلی بپرهیزند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *