• شناسه خبر : 6605

دستگيری عاملین نشر اکاذيب در فضای مجازی در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از شناسایی و دستگیری عاملین نشر اكاذيب، تهمت و افترا توسط پليس فتا این شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه اخبری، سرهنگ پاسدار علی قربانی فرمانده انتظامی کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت :امروزه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در کشور، شاهد افزایش جرائم مختلف در این بستر هستیم که در این بین نشر اکاذیب و تهمت زدن علیه افراد در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعی از مهمترین جرائم سایبری هستند که در قانون نیز جرم‌انگاري شده است.
وی ادامه داد: در همین زمینه یکی از شهروندان با مراجعه به پليس فتا عنوان کرد که فرد یا افراد ناشناسی در فضاي مجازی اقدام به نشر اکاذیب علیه وی کرده است. این شخص در ادامه درخواست پیگیری موضوع را داشت.
سرهنگ قربانی ‌ادامه داد: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که از طریق اطرافیان متوجه شده که فردی در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به نشر اكاذيب، تهمت و افترا عليه وی کرده است و با این‌کار موجب زیر سوال بردن آبرو و حیثیت و سلب آسایش و آرامش این شخص شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و در میان بودن حیثیت و آبروی شهروندان در اینگونه پرونده‌ها، پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده تشکیل شده و در دست اقدام توسط کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه با بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات تخصصی انجام شده، دو نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند .
فرمانده انتظامی کاشان ضمن اشاره به ارسال پرونده متهم به دادسرا گفت: با توجه به اینکه طبق قانون، توهين، نشر اكاذيب و افترا چه در فضاي مجازي و چه در فضاي واقعي جرم محسوب می‌شود، فردي كه عليه وي اين‌گونه جرايم صورت گرفته است مي‌تواند به دادسرا شكايت و احقاق حق كند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم‌ در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان‌های موبايلی مراتب را از طريق نشانی پليس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند .


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *