• شناسه خبر : 6391

هشدار سرپرست بیمارستان شهید بهشتی کاشان در خصوص انتشار اخبار غیرموثق کرونا

آمار بستری بیماران کرونا در کاشان ثابت بوده/ هیچگونه افزایش چشمگیری در تعداد موارد بستری رخ نداده است

اخیراً برخی رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی در خبری مدعی شدند که « با شروع موج دوم شیوع ویروس کرونا در قم و کاشان که با تغییر علائم این بیماری به سردرد و اسهال ، ضایعات پوستی و قرمزی چشم و ... این ویروس جدیدا مغز را مورد هجوم قرار می دهد که با ورود بیماران کرونایی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان با تغییر علائم بشدت روبه افزایش است »، خبری که از طرف سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان تکذیب شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی بیمارستان ، دکتر محمدرضا شریف سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ، ضمن تکذیب نمودن خبر فوق ، افزود : در شرایط بحرانی کنونی انتشار چنین خبر‌هایی علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به ایجاد نگرانی و تشویش اذهان عمومی شود، آسیب‌های بسیاری نیز به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود : پس از کاهش قابل توجهی که در تعداد موارد بستری در پایان فروردین ماه روی داد ، در طول هفته گذشته آمار بیماران بستری حدوداً ثابت بوده است و اخیراً هیچ گونه افزایش چشمگیری در تعداد موارد بستری در این مرکز رخ نداده است.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت : علائم اصلی بیماری خصوصاً در اطفال ممکن است علاوه بر علائم تنفسی، بصورت گوارشی هم بوده و می تواند با سردرد و ضایعات پوستی نیز همراه باشد.

ایشان با اشاره به اینکه کرونا در شهرستان هنوز مهار نشده است، و روزانه چندین بیمار مشکوک به کرونا بستری می شوند خاطرنشان کرد: با همکاری و مشارکت مردم عزیز ، طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹، کماکان باید رعایت شود و با توجه به ماهیت بیماری کووید ۱۹ (کرونا) ، رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه درچرخش باشد ضروری می باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *