• شناسه خبر : 6167

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان عنوان کرد؛

ماسک های پارچه ای بعد از شستشو برای پیشگیری از کرونا ویروس مناسب نیست

هیچ ماسک قابل شست و شویی وجود ندارد

کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ماسک های پارچه ای بعد از شستشو برای پیشگیری از کرونا ویروس مناسب نیست.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهندس آقابابایی افزود: عمر مفید ماسک های پارچه ای مورد تایید معاونت غذا و دارو طبق دستورالعمل‌جدید‌ وزارت بهداشت حدود چهار ساعت می باشد و هیچ ماسک قابل شست و شویی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: متاسفانه عده‌ای در کارگاه‌های شخصی خود اقدام به تولید ماسک‌های پارچه‌ای قابل شست‌وشو کرده و به وفور در سطح شهرستان و مراکز مختلف عرضه می کنند.
وی تصریح کرد: این نوع ماسک ها به صورت کاملا غیر اصولی و از پارچه های نامناسب تهیه می شود که نه تنها تاثیری در مقابله با ویروس کرونا ندارد بلکه خود نیز منجر به حساسیت های تنفسی می شود.
کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: همچنین ماسک های با پارچه ی غواصی که این روزها زیاد استفاده می شود، مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و مانع عبور ذرات نمی شود.
ماسک استاندارد و مناسب برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک بدون سوپاپ استاندارد و جراحی با تائید معاونت غذا و دارو است.
وی، با اشاره به اینکه ماسک هایی مورد تایید این معاونت است که دارای برچسب و کد مخصوص باشند، ادامه داد: استریل کردن ماسک های پارچه ای با اسپری الکل مورد تایید نمی باشد.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیمار کرونا از ظرفیت های تولیدی شهرستان استفاده شده و ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار کلیه اصناف، ادارات و سازمان ها قرار گرفته و مقرر شده پارچه‌هایی برای تولید ماسک به تایید وزارت بهداشت برسد و سپس با الگوی دوخت به خیاطان داده شود.


    ناشناس
    (0) (0)

    ناشناس

    می 3, 2020

    آن ماسک بسته ۲۵۰ هزار تومان خیلی آن که توانی مال ندارند چه کنند

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *