• شناسه خبر : 6121

آزمایش کرونا 712 نفر در منطقه کاشان مثبت اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بر اساس آخرین جواب های آزمایشات دریافتی نتیحه آزمایش کرونا ۷۱۲ نفر از بیماران این منطقه  مثبت اعلام شده که از این تعداد ۳۸ درصد زن و ۶۲ درصد مرد هستند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدعلیرضا مروجی اظهار کرد: تعداد افراد بستری در حال حاضر ۴۳۶ نفر است که ۴۰۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی کاشان  و ۳۳ نفر در بیمارستان سیدالشهدا  آران و بیدگل بستری هستند.

وی افزود: 85 درصد بیماران در بیمارستان شهید بهشتی  کاشان و ۱۵ درصد در بیمارستان سیدالشهدا  بستری شده اند.

وی تصریح کرد: از تعداد فوتی هایی که بر اثر ابتلا به کرونا ویروس داشته ایم، نتیجه آزمایش تعداد ۹۸ نفر از آنها مثبت و ۲۲ نفر منفی اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: از آغاز بیماری کرونا تا این لحظه در منطقه کاشان و آران و بیدگل تعداد ۱۳۲۸ بیمار ترخیص شده اند.

مروجی با بیان اینکه ۴۰ درصد از بیمارانی که نتیجه آزمایشات آنها مثبت اعلام شده، دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت یا قلبی عروقی هستند، افزود:  مثلا ۱۷ درصد افراد مبتلا به کرونا ویروس در منطقه کاشان و آران و بیدگل دارای دیابت هستند که این امر، روند کنترل و درمان این بیماران را با مشکل مواجه می کند.

وی از شهروندان درخواست کرد با توجه به شرایط بحرانی جامعه، در خانه بمانید و از ترددهای غیر ضروری بپرهیزید.

مروجی در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۵۵۵۸۲۵۰۳ از ساعت ۸ تا ۱۳ در روزهای شنبه تا پنج شنبه توسط همکاران گروه روانپزشکی دانشگاه راه اندازی شده که آماده پاسخ گویی به همشهریان عزیز در مورد اضطراب ها و نگرانی های مربوط به کرونا می باشد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۸۸ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند خودداری از لمس سطوح در محیط خارج از خانه، شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله دست‌کم یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا از جمله شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است که در کودکان و سالمندان می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل‌درد باشد.

شهروندان نگران یا دارای علایم کرونا از جمله تنگی نفس، تب بالای ۳۸ درجه و سرفه خشک می‌توانند برای غربالگری فوری کرونا به سامانه خوداظهاری غربالگری و مراقبت کرونا مراجعه کنند یا با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *