• شناسه خبر : 5927

در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح شد؛

پیشنهادات اهالی رسانه به دادستان کاشان

جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های کاشان، طی نامه‌ای خطاب به روح الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان، نکاتی را در خصوص مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در منطقه فرهنگی کاشان پیشنهاد دادند. به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، متن کامل این نامه بدین شرح است:

یا مَنْ اِسْمُهُ دَوآءٌ وَ ذِکْرُهُ شِفآءٌ

جناب آقای دکتر روح‌الله دهقانی

دادستان محترم عمومی و انقلاب کاشان

سلام‌علیکم؛

کاشان بقول جنابعالی در وضعیت قرمز قرارگرفته است. این وضعیتی است که برای بسیاری از ما قابل پیش‌بینی بود و امروز نیز نمی‌خواهیم درباره علل به وجود آمدن این شرایط با شما به بحث بپردازیم.

‎پیام حکیمانه و مشفقانۀ شما به شهروندان و تدابیر ویژه شما در مقابله با سوداگران سلامت، نشان داد که مشکلات امروز کاشان و مدیریت وضع موجود، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شماست. نظر به همین موضوع و با توجه به اینکه حضرت‌عالی عضو شورای تأمین شهرستان بوده و ضمانت اجرای بسیاری از مصوبات و قوانین نیز مستقیم و غیرمستقیم با شما مرتبط می‌شود پیشنهادهای خود را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری به استحضار می‌رسانیم:

1- بسیاری از جمعیت کاشان از جامعه کارگری هستند که با اجتماع در کارخانه‌ها در معرض خطرند. مضاف بر اینکه در صورت سرایت بیماری به این عزیزان، گردش سرویس‌های کارخانجات در سطح شهر می‌تواند انتشار ویروس را تشدید کند. در صورت صلاحدید به صاحبان صنایع و کارخانه‌ها دستور دهید کارخانه‌ها را به مدت ده روز تعطیل کنند تا کارگران در خانه بمانند. ‎این تعطیلی را می‌توان از طریق تعطیلات سایر روزهای سال جبران کرد.

2- محصولات عرضه‌شده در بازار و پاساژها عموماً جزء لوازم ضروری زندگی مردم نیست اما به دلیل نزدیکی به نوروز این مکان‌ها به محل اجتماع عمومی تبدیل‌شده است. در صورت صلاحدید دستور تعطیلی بازار و پاساژها را صادر کنید.

3- تردد خودروها میان کاشان و قم کنترل شود و مسافران تمام خودروهایی که می‌خواهند وارد کاشان شوند قبل از ورود کنترل شوند.

4- کم شدن ساعات اداری موجب تراکم ارباب‌رجوع شده و در کاهش رفت‌وآمد شهروندان نیز تأثیری ندارد. در صورت امکان (و بر اساس ابلاغیه اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور) ادارات موظف شوند از طریق فضای مجازی یا به‌صورت تلفنی درخواست‌های مردم را پاسخ دهند و تعدادی از کارمندان نیز با دورکاری وظایف خود را انجام دهند تا امور ضروری شهروندان معطل نماند.

5- تعداد اندک داروخانه‌های شبانه‌روزی شهر و بسته بودن سایر داروخانه‌ها در ساعاتی از روز باعث تراکم مراجعه‌کننده می‌شود. داروخانه‌های شبانه‌روزی موقتاً افزایش‌یافته و ساعات کار سایر داروخانه‌ها نیز افزایش یابد.

6- تعداد زیادی از مردم برای دریافت ماسک به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند. علاوه بر داروخانه‌ها در سطح شهرستان مکان‌های دیگری نیز برای توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مشخص شود.

7- هنوز تعداد زیادی از روستاییان و شهروندان سایر شهرهای اطراف برای خرید با وسایل عمومی به کاشان سفر می‌کنند. درحالی‌که در این خودروها هیچ‌گونه اصول بهداشتی رعایت نمی‌شود و هر فرد آلوده می‌تواند تعداد زیادی را آلوده کند. استفاده از ماسک و دستکش را برای مسافران و رانندگان وسایل نقلیه عمومی را الزامی کرده و با متخلفان برخورد شود.

8- نانوایی‌ها مستعد گسترش جدی این ویروس هستند. نانواها از شیوه سنتی نان ( قرار دادن نان روی تخت‌هایی که عموم به آن دست می‌زنند) منع شده و یک نفر در نانوایی موظف به دسته‌بندی نان و تحویل آن به مراجعه‌کننده با رعایت اصول بهداشتی شود و یک نفر دیگر مسئول دریافت وجه باشد.

9- مغازه‌داران به فروش تلفنی و یا اینترنتی محصولات تشویق شوند.

10- با کمک نیروهای بسیج در هر منطقه از حضور مستأجران موقت و فروشندگان سیار جلوگیری شده و ورودی و خروجی روستاها و شهرهای حاشیه‌ای کنترل شود.

11- بانک‌ها به رعایت کامل اصول بهداشتی و وجود مواد ضدعفونی‌کننده ملزم شوند.

12- همچنان از حضور مردم در آرامستانها در روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه جلوگیری شود.

13- نمازهای جماعت و جلسات مذهبی و دیگر مراسم که مستلزم تجمع اشخاص است تعطیل‌شده و با معدود افراد خاطی طبق قانون برخورد شود.

14- از سمن‌ها و داوطلبین فعال برای ضدعفونی اماکنی مانند عابر بانک‌ها و همچنین آموزش شهروندان استفاده شود.

15- نظارت بر بازارهای میوه و تره‌بار افزایش‌یافته و با کاسبان سلامتی مردم در بحران کرونا سریع و قاطع برخورد شده و تخلفات و برخوردها به اطلاع عموم برسد.

16- علی‌رغم همه هشدارها، همچنان بخش قابل‌توجهی از مردم هشدارهای مربوط به بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند. لازم است با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در خصوص میزان مبتلایان و همچنین متوفیان، اهمیت این موضوع برای مردم تشریح شود. 

این موارد در صورتی است که قرنطینه کلی شهر و رساندن اقلام بهداشتی و خوراکی شهروندان برای مدتی محدود به شکلی که دیگر کشورها اعمال کردند میسر نباشد.

‎امیدواریم با اقدام سریع و تدبیر مدیران شهری و همراهی مردم، کاشان را از وضعیت فاجعه‌بار کنونی نجات دهیم.

با احترام مجدد

جمعی از مدیران رسانه‌های منطقۀ فرهنگی کاشان:

جواد تقی زاده: پایگاه خبری اهل کاشانم

محمد علی خرمی: پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین و ماهنامه مردم کویر

مهدی سلطانی راد: سایت خبری تحلیلی کاشان آنلاین

صادق صدقگو: پایگاه خبری تحلیلی طوبی

سعید غلامیان: پایگاه اطلاع رسانی کاشان نیوز و ماهنامه کاشان امروز


    Ali
    (4) (0)

    Ali

    مارس 7, 2020

    لطفا جدی بگیرید و پیگیر باشید کانون اصلی ویروس کارخانه ها و مخصوصل کارگاه های قالی بافی هست باید کارگران و پرسنل اداری این شرکت ها را نجات داد کمک کنید

    رحمانی
    (0) (0)

    رحمانی

    مارس 8, 2020

    پدر بنده کارگر شرکت فرش هستند. امروز فقط ۳ نفر از کارگران شرکت به خاطر مشکوک بودن به کرونا در بیمارستان بهشتی بستری شدند.. اما متاسفانه هنوز اقدامی به تعطیلی شرکت نکرده اند و درصورت اعتراض کارگران آنها را تهدید به اخراج کردن از شرکت میکنند.. فکر نمیکنید تا الان هم خیلی دیر شده است برای این کار؟!!! تا کی باید قشر کارگر جامعه نادیده گرفته شود به صورتی که حتی اقدامی برای حفظ جان و سلامت آنها صورت نمیگیرد..

    مینا
    (1) (0)

    مینا

    مارس 8, 2020

    چی میگید شما اگه نریم تهدیدمونم میکنن ک اخراج میشید

    (0) (0)

    مارس 8, 2020

    والا به خدا قشر کارگرم ادمن چرا واقعا چرا پول انقدر براشون ارزش داره به خدابا ترس ولرز همسرمون راهی میکنیم خب فعلا تعطیل کنید انشالا که وضعیت بهتر میشه

    (0) (0)

    مارس 10, 2020

    شرکت های بزرگ کاشان واران بیدگل زورشون از استاندار هم بیشتره

    مرتضی طاهری طاهراباد
    (0) (0)

    مرتضی طاهری طاهراباد

    مارس 10, 2020

    جالبی کار اینجای که صاحب شرکت ما پنج روزه از خونه بیرون نمی آید وبا تلفن کارهاشون انجام میده به ما هم گناه هر کی میاد از پول وعیدی خبری نیست ایو ویروس کرونا برا پولداران. جیز اوف. خطر. لباس. بسا ما کارگرانی که حتی حاضر نیسن ماسک. مواد ضد عفونی هو فراهم کنند. اداره کار هم وقتی که باید پیداش بشه خبری نیس پس کو مامور بهداشت که ببینه تو چه فضایی کار میکنیم با ترس و لرز. ویروس کرونا شده بسا ما ویروس خوبه بخوریم تا زنده بمانیم.

    مرتضی طاهری طاهراباد
    (0) (0)

    مرتضی طاهری طاهراباد

    مارس 10, 2020

    جالبی کار اینجای که صاحب شرکت ما پنج روزه از خونه بیرون نمی آید وبا تلفن کارهاشون انجام میده به ما هم گفته هر کی نیاد از پول وعیدی خبری نیست ایو ویروس کرونا برا پولداران. جیز اوف. خطر را جدی بگیرید بسا ما کارگرانی که حتی حاضر نیسن ماسک. مواد ضد عفونی هو فراهم کنند. اداره کار هم وقتی که باید پیداش بشه خبری نیس پس کو مامور بهداشت که ببینه تو چه فضایی کار میکنیم با ترس و لرز. ویروس کرونا شده بسا ما ویروس خوبه بخوریم تا زنده بمانیم.

    زاهدی
    (0) (0)

    زاهدی

    مارس 11, 2020

    گوش اگر گوش من وناله اگر ناله توست انکه البته به جایی نرسد فریاد است هیچ مقامی پاسخگوی جامعه کارگری در کاشان نیست حال انکه اکثریت جمعیت قشر کارگر هستند و هرلحظه درمعرض ابتلا به بیماری کرونا

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *