• شناسه خبر : 5556

کاشان رتبه نخست عوارض ناشی از  بیماری غیر واگیر را در استان دارد

نایب رئیس شورای شهر کاشان از رتبه نخست عوارض ناشی از  بیماری غیر واگیر و حوادث این شهرستان در سطح استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علیرضا مفرح در نشست رسمی شورای شهر در خصوص پروژه شهر سالم سازمان بهداشت جهانی گفت: این پروژه شامل فعالیت هایی در حوزه شهری است که باید توسط مدیریت شهری انجام بپذیرد و باعث کاهش صدمات و لطمات مردم در موضوعاتی چون حوادث و ترافیک، روانشناختی، تغذیه ، ورزش و مسائل پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری وظیفه دارد در پروژه های شهری شاخص های سلامت را رعایت کنند مثلا در ساخت معابر دسترسی آمبولانس به محل حادثه را تسهیل کند و یا در ساخت پارک به ورزش و آموزش بهداشت توجه کند که متاسفانه اغلب این گونه موارد به فراموشی سپرده می شود و پروژه شهر سالم به سمت احداث درمانگاه و بیمارستان می رود و از هدف خود اندکی دور می شوند.

مفرح با بیان آنکه زمانی بیماری های واگیردار سلامت را تهدید می کرده و امروز بیماری ها غیر واگیر چون سرطان و حوادث فراگیر شده است گفت: استان اصفهان در سطح کشور رتبه نخست عوارض ناشی از  بیماری غیر واگیر و حوادث را دارد و کاشان رتبه اول استان درباره اینگونه بیماری ها را دارد که برای کاهش آسیب ها طرح های کم هزینه و پیشگیرانه بهداشتی چون کمپین و بسیج ملی فشار خون و پروژه هر خانه یک پایگاه سلامت از سمت وزارت بهداشت مطرح شده است.

وی با اشاره به سند توسعه استان اصفهان در سال 1404 بیان کرد: تحقق پیشگیری ها و مسائل مربوط به حوزه سلامت در این سند مشارکت همه سازمان های مرتبط با بخش سلامت را می طلبد و تنها 15 درصد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است که در این میان شهرداری نقش پررنگ تری نسبت به سایر ارگان ها در این مباحث دارد.

مفرح تصریح کرد:پرداختن به اینگونه مسائل باید در سیاست های دانشگاه علوم پزشکی و شورای سلامت شهرستان با محوریت فرمانداری برنامه ریزی شود وبه یقین برایند کار در ارتقا سطح سلامت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *