• شناسه خبر : 5498

مشکلات فاز 2 شهرک ناجی آباد در شورای شهر بررسی شد

مشکلات و خواسته های اهالی و معتمدین فاز 2 شهرک ناجی آباد برای توسعه و آبادانی این منطقه در یکصد و سی ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای شهر کاشان علی رسول زاده رئیس این شورا در این نشست با تشکر از همکاری ثمر بخش معتمدین و مدیران شهری منطقه دو بیان کرد: اشکالات فنی پیش آمده در فاز 2 ناجی آباد بیشتر به علت دوگانگی مدیریت در این منطقه بوده است.

رسول زاده با اشاره به جمعیت بالای این منطقه افزود : امید می رود که با سامان یافتن امور و دریافت عوارض عقب مانده نوسازی و اصناف در آینده شاهد ارائه امکانات و رسیدگی های بیشتر و بهتری به این منطقه باشیم.

علیرضا مفرح، نائب رئیس شورای اسلامی شهر کاشاندر این نشست گفت: بافت شهری این منطقه بافتی زیبا و با اسلوب است که برای حفظ چنین اسلوب شهرسازی نیازمند توجه ویژه است..

وی افزود: امید است هرچه زودتر مسئله هیئت امنای این منطقه سامان بگیرد و مطالبات شهرداری  پرداخت شود تا امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتری در این منطقه به وجود بیاید.

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی ،برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر کاشان در این نشست بیان کرد: مدیریت فاز دو ناجی آباد به دست اشخاص حقیقی است لذا تمام خدمات مورد نیاز این منطقه باید توسط هیئت امنای منطقه فاز دو ناجی آباد ارائه شود و تا زمانی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکنند شهرداری در قبال این منطقه مسئولیتی ندارد. .

حسینعلی وکیل، عضو شورای شهر کاشان در این نشست تصریح کرد: تاکنون با نگاه عدالت محوری به همه نقاط شهری، بخش کثیری از محرومیت های جدی منطقه فاز دو حل شده است.

وی با اشاره به تجربه تلخ شیب بندی معابر در منطقه فاز دو تصریح کرد: متاسفانه مدیرانی که از ابتدا در آن منطقه حضور داشتند نسبت به این مهم کم توجهی کردند و طراحی صحیحی برای شیب بندی و هدایت آب های سطحی منطقه نکرده اند و امید است که در آینده شاهد بهبود وضعیت منطقه باشیم.

وکیل افزود: انتظار می رود امروز که با این مشکل عظیم مواجه هستیم در خصوص طراحی شهرک های جدید چون فتح المبین تمهیدات لازم مثل شیب بندی درست معابر و هدایت آب های سطحی دقت و توجه بیشتری شود.

عفت پدرام فر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر در این نشست  گفت: باید مشخص شود سهم هیئت امناء از ارائه خدمات به منطقه چقدر بوده است؟ و تا چه میزانی سهم شهرداری در ایجاد معابر،فضای سبز و محیط های فرهنگی داده شده است؟

وی با بیان آنکه هرگونه ارائه خدمات در این منطقه توسط شهرداری گامی فراتر از وظیفه اش بوده است، افزود: شهرداری حتما باید به دنبال وصول مطالبات و احقاق حق خود و مردم ازهیئت امنای فاز دو ناجی آباد باشد. .

مجید شمس، عضو شورای شهر کاشان،با اشاره به این نکته که معتمدین مناطق یاوران شورای شهر هستند ابتکار عمل مدیریت جدید شهری را ستود و گفت: این مهم نشانگر آن است که مدیریت شهری از مردم برای مردم و در جهت رشد و تعالی شهر است.

وی افزود: در این مدت نظاره گر همکاری موثر معتمدین با مدیران شهری منطقه دو بودیم که سبب دورشدن این منطقه از محرومیت نخستین خود بوده و امید است اینگونه همکاری ها در جهت تعالی شهر ادامه یابد..

وی با اشاره به وضعیت هیئت امنایی فاز 2 ناجی آباد خاطر نشان کرد: لازم است شورا و شهرداری به مدد یک دیگر حقوق و مطالبات شهرداری کاشان را محقق کنند.

شمس همچنین با اشاره به مشکلاتی که در حوزه شهرسازی منطقه فاز 2 ناجی آباد اذعان کرد: باید در جهت حل این مسائل تدبیری جدی اندیشید و امید است در سال ۹۹با برنامه های بهتر نگاه فراتری  به تحقق حقوق مردم این منطقه بشود.

مصطفی کردمیل، عضوشورای شهر کاشان،ضمن تحسین همکاری و صرف وقت برای مشورت مدیران مناطق شهری با معتمدین محلی جهت تعالی شهر گفت: طی یکسال اخیر اقدامات مفیدی جهت رفع مشکلات فاز دو ناجی آباد انجام شده است که امید می رود این روند در سالهای آتی متعالی تر دنبال شود.

 

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان در این نشست با تاکید به اهمیت فضاهای سبز ایجادشده در این مناطق و دشواری باز پس گیری زمین هایی با کاربری فضای سبز از هیئت امنا که با حمایت مدیران شهری آن منطقه صورت گرفته است بیان کرد: هدف از ساخت اینگونه فضاها این است که از آنها به عنوان محلی برای تعامل و تامین خدمات مورد نیاز مردم بهره برد.

وی با بیان آنکه تعداد مراکز فرهنگی موجود در این منطقه اندک است تصریح کرد: پارک های ساخته شده در این مناطق علاوه بر آنکه تامین سرانه فضای سبز می کنند بگونه ای خاستگاه اجتماعی و فرهنگی نیز هستند.

ابریشمی راد با اشاره به سازه پوسته ای و نیم کره ای که به مساحت ۲۵۰ متر قرار است در بوستان اهل قلم ایجاد شود، افزود: این مکان قرار است فضای تجمعی برای شاعران وادیبان باشد که همین حضور طیفی از انسان های تحصیل کرده و‌ آگاه، سبب تعالی فرهنگی در منطقه می شود.

احمد شاه بالایی،مدیر منطقه دو شهرداری کاشان در این نشست با ارائه گزارش عملکرد فعالیت های انجام شده در این منطقه تخصیص اعتبار 600 میلیون تومان برای احداث زمین چمن مصنوعی در چهار راه ورزشگاه، 5600 متر جدول گذاری و 23750 متر مربع بلوک فرش در جهت بهسازی پیاده روها ومعابر فاز دو،  احداث 7 بوستان محلی با متراژ 23600 را مهمترنین اقدامات انجام شده ذکر کرد.

همچنین معتمدین فاز 2 ناجی  آباد باحضور در صد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای شهر خواسته ها ومشکلات خود را بیان کردند که مناسب نبودن آسفالت بلوار کاج، به پایان رسیدن عمر مفید آسفالت فاز ۲ به گونه ای که امروز نیاز به احیا دارد، نامناسب بودن منظر بلوار گلستان و همچنین نیمه کاره ماندن بلوک فرش آن، مشکلات آسفالت و زیرسازی بلوار گلستان، بایر ماندن زمین هایی که  تعهد به ساخت آن داده شده وانباشت زباله در این زمین ها، سلب آسایش محلی به سبب آنکه برخی منازل به نگهداری از حیوانات وحشی و ازدیاد سگ های ولگرد می توان اشاره کرد.


    مجتبی فایضی
    (1) (1)

    مجتبی فایضی

    ژوئن 11, 2020

    سلام چرا شهرداری بولوار بوستان را درست ش نمی کنید تشکر فراوان از ساکنین منطقه ناجی آباد فاز دوم تشکر فراوان از زحمات شما سپاسگزارم مجتبی

    (0) (0)

    ژوئن 28, 2020

    سلام کاش خیابانی بنام امیر کبیر اصلا وجود نداشت ای کاش منطقه ای بنام سیلک وجود نداشت ای کاش حداقل از پرسنل کادر شهرداری در این منطقه سکونت داشتند و........

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *