• شناسه خبر : 5377

کاشان به یکی از مقاصد مهم سفر مردم تبدیل شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کاشان یک شهر گردشگرپذیر شناخته می شود و با داشتن مردم خونگرم و مهمان نواز و برخورداری از اماکن تاریخی و زیرساخت های لازم به یکی از مقاصد مهم سفر مردم تبدیل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی اصغر مونسان در حاشیه افتتاح خانه فلاحتی کاشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحالم که گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی بیشتر بارش روی دوش مردم و سرمایه گذاران است و امیدورم نوروز خوبی در کاشان داشته باشیم.

وی درباره تخصیص اعتبارات لازم به آثار تاریخی کاشان گفت: همواره اعتبارات خوبی برای این استان اصفهان و شهرستان کاشان تامین شده است ولی وضعیت بودجه ای کشور بر روی وزرات خانه میراث فرهنگی نیز تاثیر گذشته است.

مونسان درباره فعالیت معادن در مناطق روستایی و کوهستانی کاشان گفت: باید یک سند چشم انداز گردشگری در استان اصفهان و کاشان تهیه شود و حتی بدون مهیاشدن این سند برای مجوز معادن باید از میراث فرهنگی استعلام های لازم انجام شود.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه برای افتتاح چند طرح گردشگری به کاشان سفر کرده ام، افزود: در این سفر قول هایی نیز داده شد تا مدیرکل پیگیری های لازم را انجام دهد تا زیرساخت های خوبی برای این شهر فراهم شود.

مونسان خاطرنشان کرد: پورتال جامع گردشگری به آدرس https://www.visitiran.ir طراحی شده تا مردم با مراجعه به این سایت بتوانند مراکز مهم گردشگری و طبیعی کشور را ببیند و تلاش کرده ایم علاوه بر شناساندن ظرفیت های تمام مقاصد گردشگری توزیع یکنواحت را محقق کرده و عاملی برای کاهش تصادفات و ترافیک و ارتقا ایمنی جاده ها باشد.

سه طرح گردشگری کاشان با سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد تومانی بخش خصوصی، در آیینی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به مناسبت دهه مبارک فجر بهره‌برداری شد.

با در نظر گرفتن طرح‌های جدید، شمار اقامتگاه‌های سنتی این شهرستان به ۳۰ باب با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت رسید.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان با برخورداری از یک‌هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *