• شناسه خبر : 4974

رونمایی از کتاب احمد زیدآبادی در کاشان لغو شد

برنامه رونمایی و حشن امضا از کتاب «گرگ و میش هوای خردادماه» با حضور احمد زیدآبادی نویسنده اثر در کاشان چهارمین پایتخت کتاب ایران لغو شد.

مسوول برگزاری برنامه های کتاب فروشگاه ساربوک درگفتگو با اهل کاشانم اظهار کرد: در ادامه برگزاری برنامه ها با محوریت کتاب از یک ماه قبل به بهانه چاپ سومین کتاب خاطرات احمدزیدآبادی از ایشان برای رونمایی از اثرش و جشن امضا دعوت کردیم.

مهدی تسلطی افزود: پس از قبول ایشان برای سفر به کاشان، کار تبلیغات وا طلاع رسانی برای برگزاری این برنامه در روز 26 پنجشنبه دی ماه را شروع کردیم که صبح چهارشنبه در تماسی از اداره فرهنگ و ارشاد کاشان اعلام کردند این نویسنده مشکل دار است و نمی توانیم مجوز بدهیم.

وی تصریح کرد: پس از مخالفت اداره ارشاد حل مشکل را از طرف فرمانداری کاشان پیگیری کردیم که آنها گفتند چون مجوزی از اداره ارشاد ندارد نمی توانید جلسه ای برگزار کنید ولی در ادامه پیگیری ها از نهادهای مسوول به ما اعلام کردند ممکن است عده ای امنیت جلسه را به هم بزنند و به صلاح نیست این جلسه برگزار شود.

تسلطی یاد آور شد: زیدآبادی هیچگونه برنامه سخنرانی نداشته و حضور ایشان بیشتر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده است و حتی در سال های گذشته برای دعوت از نویسندگان و شاعران برای حضور در برنامه های جشن امضا ساربوک هیچگاه مجوزی از اداره ارشاد را لازم نداشت.

مسوول برگزاری این رونمایی کتاب خاطرنشان کرد: اگر زیدآبادی جرمی هم مرتکب شده مجازاتش را کشیده و در روزهای تبعید با عفو عمومی مواجه شده است و کتابش نیز از وزرات فرهنگ و ارشاد مجوز انتشار داشته و حتی چند هفته قبل جشن امضای کتاب وی در کرمان بدون حاشیه و با فروش خوبی از کتاب هایش همراه بوده است.

تسلطی خاطرنشان کرد: برای کاشان شهری که در حوزه فرهنگ و ادبیات و هنر در کشور سرآمد است و یک سال نیز پایتخت کتاب ایران بوده جلوگیری از یک رخداد ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی زیبنده و قابل قبول نیست.

گفتنی است در حال با برنامه جشن امضا احمدزیدآبادی با مخالفت اداره فرهنگ  و ارشاد کاشان مخالفت شده است که در مهرماه سال 97 در زمان مسوولیت میثم نمکی در اداره فرهنگ و ارشاد آران وبیدگل درباره کتاب «بهار زندگی در زمستان تهران» نوشته زید آبادی در برنامه «یک سفر، یک کتاب» با حضور نویسنده اثر  توسط گروه گردشگری ژیوار در آران وبیدگل برگزار شد.

دین و دولت در اسرائیل، از سرد و گرم روزگار تهران، بهار زندگی در زمستان تهران، الزامات سياست در عصر ملت-دولت  و گرگ و میش هوای خرداد ماه از آثار منتشر شده احمدزیدآبادی است.

 

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *