• شناسه خبر : 4882

ماجرای تجمع آتش نشانان در شورای شهر کاشان چه بود؟

بیش از 20 نفر از آتش نشانان کاشانی همراه با برخی از  اعضای خانواده های خود در اقدامی اعتراضی با حضور در سالن جلسات شورای شهر کاشان مشکلات و خواسته های خود را بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، پس از پایان صدو سی و دومین نشست رسمی شورای شهر کاشان بیش از 20 نفر از آتش نشان ها همراه با برخی از خانواده های خود با در دست داشتن پلاکاردی که روی آن نوشته شده بود: «اعضای محترم شورای شهر ما خواستار بازگشت آتش نشانان به محل کار خود و همچنین رسیدگی به مشکلات آنها هستیم»  به شورا آمده بودند با دعوت اعضای شورا برای شنیدن حرف هایشان در سالن جلسات حضور پیدا کردند.

در این جلسه یکی از نمایندگان آتش نشان ها اظهار داشت: عنوان های شغلی ما مهم است و هر کس یک مهارت مانند غواصی، کوهستان، نجاتگر، راننده و.. دارد ولی در این سازمان همه راننده نامیده می شویم و کسی هم جوابگو نیست.

وی با اشاره مشکلاتی در مرخصی ها، پرداخت حقوق ها و حق بیمه گفت: این سازمانی یک نهاد مصرف کننده است چرا باید یک و نیم میلیارد تومان صرفه جویی کند در حالی که این بودجه باید در راستای بهبود وضعیت آتش نشانان و خرید تجهیزات و ارتقا امنیت و ایمنی شهر شود.

وی پوشیدن لباس آتش نشانی را مقدس دانست و گفت: امروز استخدام افراد تازه کار و تبعیض های شغلی، عدم احترام لازم از سوی مدیران سازمان، فشارهای روحی و روانی انگیزه و شادابی را از کارمان گرفته است.

یکی دیگر از نمایندگان آتش نشان ها افزود: یک ماه قبل نامه ای با امضای 30 نفر از آتش نشان ها برای یک تجمع در نهاد شهرداری به فرمانداری ارائه کردیم که به جای رسیدگی به مشکلاتمان این نامه به رئیس آتش نشانی ارجاع داده شد که در نهایت منجر به انتقال 6 نفر از نیروهای باسابقه و آموزش دیده با مدارک بین المللی به سازمان خدمات موتوری شهرداری شد و ما الان خواهان بازگشت این افراد به کار سابق شان هستیم.

یکی دیگر از آتش نشان ها با اشاره به سه بار تغییر قانون اضافه کار نیروها و تعیین سقف اضافه کاری برای آتش نشان ها گفت: ما تاخیر در پرداخت حقوق ها را می توانیم تحمل کنیم ولی چرا مدیرعامل سازمان باید روی گردش مالی این سازمان 100 میلیون تومان وام بگیرد ولی نتیجه اعتراض مان تهدید به تعدیل از کار و اخراج مان باشد.

علی رسول زاده، رئیس شورای شهر کاشان در این نشست گفت: شورای شهر حق دخالت در مدیریت و یا ابلاغ به نیروهای شهرداری را ندارد ولی دو هفته پیش قرار شد علیرضا مفرح و حسینعلی وکیل به عنوان دو عضو شورا با شهردار مبنی بر توقف ابلاغ نیروهای آتش ننشانی به سازمان خدمات موتوری صحبت کنند که شهردار موافقت نکردند.

رسول زاده گفت: من اوضاع آتش نشانی را به اطلاع مسوولان بالادستی رسانده ام و قرار شد روز دوشنبه جلسه ای با نمایندگان آتش نشان ها و نماینده ای از استانداری و شهرداری تشکیل شود تا درخواست هایشان بررسی شود.

مجید شمس ، عضو شواری شهر با بیان اینکه تخلفات شخصی مدیران آتش نشانی را نهادهای بازرسی و حراست باید پیگیری کنند، تصریح کرد: ما اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم وظیفه پیگیری و حل مشکلات را داریم ولی روش و شیوه نادرستی را آتش نشان ها برای بیان مشکلات شان پیش گرفته اند.

در ادامه این نشست سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان نیز به جمع اعضای شورای شهر و آتش نشان ها اضافه شد و پس از شنیدن صحبت های نمایندگان آتش نشان ها خواسته های آنان را که در نامه شان به فرمانداری کاشان ذکر شده بود بررسی کرد.

سعید ابریشمی راد با بیان اینکه هفته قبل در یک فضای صمیمانه و بیش از دو ساعت با نمایندگان آتش نشانی صحبت کردیم، افزود: همه سربازان ارتش شهرداری هستیم و اطاعت پذیری شرط اول کار در این ارتش است و تصمیات ما بر اساس نیازها است که گرفته می شود و کوچکترین بی احترامی نیز به کسی نشده است


    حسین ...
    (0) (0)

    حسین ...

    ژانویه 14, 2020

    سلام به اقایون شورای شهر که انقدر بی تفاوت اظهار نظر میکنند بفرماید رای گیری شوراها بزودی فرا میرسد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *