• شناسه خبر : 4749

68 هکتار از باغات کاشان در سالجاری خشک شده اند

معاون جهاد کشاورزی کاشان گفت: امسال 68 هکتار از باغات راوند، طاهرآباد لتحر، فین خشک شده اند که پیامد ناگوار این اتفاق گریبان گیر همه شهر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباس معینی فر در نشست شورای شهر کاشان با موضوع آلودگی هوا با تاکید بر اهمیت باغات افزود: از سطح 9 هزار باغات در سطح این شهرستان حدود 2 هزار و 300 هکتار آن به عنوان کمربند سبز شناخته شده و اطراف کاشان را احاطه کرده اند.

وی با بیان اینکه باغات کاشان در معرض تخریب و تهدید هستند، افزود: تعدیل 50 درصدی و کارشناسی نشده دبی چاه های کشاورزی خسارات جبران ناپذیری را به بخش کشاورزی شهرستان بویژه در خشک شدن باغات وارد می کند در حالی که در استان قم با وجود اجرای همین قانون برای حفظ باغات خود آب مورد نیاز آنها را فراهم کرده اند.

وی یادآور شد: تجربه روستاهایی مانند آب شیرین و سن سن به ما نشان داده است که اجرای قانون بومی سازی نشده کاهش دبی چاه ها تهدید جدی و جبران ناپذیری برای نابودی کمربند سبز اطراف شهر بوده و کاشان را به کانون ریزگردها مبدل خواهد کرد.

معینی فر تاکیدکرد: بی توجهی به باغات و آلودگی های موجود سبب شده است که اطراف باغ ها و مزارع کاشان نشست هایی با عرض 15 متر ایجاد شود.

معاون جهاد کشاورزی کاشان افزود: افزایش سرانه فضای سبز همراه فرهنگ سازی جهت جذب مشارکت همگانی در بهبود وضعیت و کنترل آلودگی از اهمیت بالایی برخورداراست همچنین حل این معضل نیازمند ارائه یک طرح جامع و شرح وظیفه برای همه دستگاه های اجرایی است.

معینی فر با تاکید بر تلاش همه جانبه بر حفظ باغات کاشان خاطرنشان کرد: به همین منظور طرحی توسط جهاد کشاورزی  طراحی و به شهرداری ارائه شده که انتظار می رود اقدامات متناسب با آن را صورت گیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *