• شناسه خبر : 4721

افزایش 10 درصدی مراجعه به اورژانس کاشان به دلیل سرما و آلودگی

معاونت اجرایی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مراجعات بیماران به دلیل آلودگی هوا و سرما در اورژانس بیمارستان بهشتی و فوریت های پزشکی  این شهرستان از آّبان امسال حدود 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ، دهقانی در نشست شورای شهر کاشان اظهار کرد: آلودگی هوا نسبت به سال های پیش در کاشان  افزایش داشته است ولی هنوز تشخیص افتراقی صحیحی در خصوص  مراجعه کنندگان به اورژانس ها بر اساس عامل آلودگی هوا داده نشده است.

وی با بیان آنکه 20 هزار بیمار دیابتی، 15 هزار مبتلا به فشار خون و بیش از50 هزار سالمند در کاشان وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان می تواند در حوزه مطالعه و تعیین اولویت های مداخله ای آلوگی هوا کمک کند.

دهقانی خاطرنشان کرد: آلودگی هوا از جمله عوامل تاثیرگذار در روند بیماری ها است که سبب تشدید ضربان قلب، فشارخون و بیماری آسم، مسمومیت خونی، کاهش سطح هوشیاری، سرطان ریه در بلند مدت و افزایش تشنج ها می شود.

 آزمایشگاه و متخصصان زیادی برای رفع مشکل آلودگی هوا داریم

همچنین غلامرضا مصطفایی، سرپرست دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست اظهار کرد: برای تعیین مقدار آلودگی هوا در زمان تعطیلی مدارس چند نقطه از شهر ذرات کمتر از 10 میکرون را اندازه گیری کردیم عدد به دست آمده بود که نشان می دهد هوای کاشان برای گروه های حساس نامناسب و خطرناک است.

وی با بیان آنکه بیشترین مشکل آلودگی هوای کاشان مربوط به وسایل نقلیه متحرک و سوخت نامناسب است، تصریح کرد: مسئولین این شهرستان موظفند به دنبال سوختی با درجه آلودگی کمتر باشند همچنین کنترل وسایل نقلیه و معاینه فنی آنها موضوع پراهمیتی است که نظارت به آن کلی نیست و معمولا ظاهریست و اگر اوضاع بر همین منوال پیش برود به یقین در آینده شاهد آلودگی بیشتر کاشان خواهیم بود.

صطفایی افزود: آزمایشگاه آلودگی هوا و متخصصان زیادی در زمینه آلودگی هوا در دانشگاه علوم پزشکی کاشان وجود داد که آماده همکاری با نهاد های  ذی ربط جهت رفع این معضل است همچنین در حال حاضر پروپوزالی در خصوص آلودگی هوای کاشان آماده شده و امید است که این سرآغاز شناسایی و رفع مشکل آلودگی هوای کاشان باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *