• شناسه خبر : 4613

توصیه های بهداشتی در زمان آلودگی هوا

کارشناس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شهروندان توصیه کرد در مواقع آلودگی هوا میوه و مایعات زیاد مصرف کنید و روزانه حلق و بینی خود را شستشو دهید.

محسن فتحی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: استفاده ار ماسک های پارچه ای تاثیر زیادی در مقابله با کاهش عوارض آلودگی هوا ندارد و شهروندانی که با بیماری خاصی مواجه هستند از ماسک های مطمئن N95 در هنگام تردد در بیرون استفاده کنند.

وی افزود: شهروندان از مصرف مواد غذایی بیرون که در محیط باز قرار دارند خودداری کنند زیرا ذرات معلق هوا روی آنها می نشیند و استفاده از آنها برای سلامتی مضر است.

فتحی مقدم یادآور شد: در هفته گذشته میانگین شاخص آلودگی هوای کاشان بین 120 تا 150 بوده است که برای افراد حساس شامل بیماران ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان مخاطره آمیز محسوب می شود.

کارشناس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: در زمانی که وضعیت هوا ناسالم است ذرات معلق میکرون در ریه ها کم کم تجمع پیدا می کند بنابراین گروه های حساس نباید در معرض هوای آلوده قرار بگیرند.

فتحی مقدم خاطرنشان کرد: در روزهایی که هوای کاشان در وضعیت ناسالم قرار دارد شهروندان از پیاده روی، تردد در معابر و ورزش کردن جدا خودداری کنید و حتی افرادی که دارای بیماری خاص هستند حدالمقدور ار خانه خارج نشوند و در صورت امکان برخی روزها به یکی از روستاهای اطراف  بروند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *