• شناسه خبر : 4554

طرح گفتگوی ملی خانواده در کاشان برگزار شد

طرح گفتگوی ملی خانواده با حضور چهار گروه از فعالان و مسئولین حوزه زنان و خانواده در فرمانداری کاشان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، نرجس قربانیان مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان اظهار کرد:کاشان پنجاه و هشتمین شهر در کشور است که طرح ملی گفت‌وگوی خانواده در آن اجرا می‌شود که شامل ۶ کارگاه به صورت جداگانه برای پدران، مادران و فرزندان بین ۱۴ تا ۲۴ سال است.

وی افزود: راحل اجرایی طرح ملی گفت‌وگوی خانواده از سال ۹۶ در کشور آغاز شد و این شهرستان از جمله نقاطی است که بعدها به این طرح افزوده شده و هم اکنون کارگاه‌های آن در حال برگزاری است.

قربانیان یادآور شد: پس از آن نیز یک کارگاه گروهی با پدران، مادران و فرزندان به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

همچنین دبیر طرح ملی گفت‌وگوی خانواده هدف از اجرای این طرح را شناسایی مهم‌ترین مسایل اجتماعی هر شهر از دید کارشناسان حوزه زنان، کودکان و خانواده عنوان کرد و گفت: نتیجه طرح از سوی انجمن جامعه شناسی کشور در قالب کتابی منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

زهرا قاسم‌زاده با بیان اینکه مرحله نخست طرح ملی گفت‌وگوی خانواده با حضور کارشناسان حوزه زنان، کودکان و خانواده برگزار می‌شود، افزود: کارگاه‌های جداگانه‌ای نیز در اجرای مرحله دوم طرح ملی گفت‌وگوی خانواده با حضور پدران، مادران و فرزندان برگزار خواهد شد.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کارگاه‌هایی با مشارکت همه اعضای خانواده‌، ارتباط برقرار کردن با یکدیگر است تا بتوانند گفت‌وگو را با هم‌ شکل دهند و بر اساس اصول گفت‌وگو پیش بروند.

کارگاهی هشت ساعته در قالب طرح ملی گفت‌وگوی خانواده با حضور کارشناسان حوزه زنان و خانواده و نزدیک به ۳۰ نفر از روان‌شناسان، جامعه‌شناسان، دانشگاهیان و فعالان در نهادها و سازمان‌هایی که با قشرهای آسیب‌پذیر جامعه ارتباط بیشتری دارند، به میزبانی فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد.

طرح ملی گفتگوی خانواده یک پروژه مشترک بین انجمن جامعه شناسی ایران و نهاد امور زنان ریاست جمهوری است. اجرای این طرح بر عهده انجمن جامعه شناسی ایران است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *