• شناسه خبر : 450

شرایط ایمنی نامطلوب 64 درصد مهدکودک ها در کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان کاشان گفت: پس از بازدید از 22 مهد کودک در این شهرستان وضعیت ایمنی حدود 64 درصد از آن ها در شرایط نامطلوب اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی آتش نشانی کاشان ” محمدمسعود چایچی” اظهار داشت: در بازدید از 22 مهد کودک وضعیت ایمنی مهدها و محیط های پیرامونی آن مورد بررسی قرار گرفته و نواقص و معایب احصاء و دستورالعمل های ایمنی جهت رفع نواقص به اداره بهزیستی و مسوولین مهدها ابلاغ شده است.

وی افزود: گروه های کارشناسی سازمان آتش نشانی در این بازدیدها پس از بررسی و ارزیابی وضعیت ایمنی این محل‌ها، آموزش و هشدارهای لازم را در خصوص حوادث و اطفای حریق به مسوولین و کارکنان مهدکودک‌ها ارائه دادند.

این مسوول، با تأکید بر ارائه دستورالعمل های ویژه و اختصاصی برای رفع مشکلات موجود در مهدکودک‌ها، وضعیت حفاظ پنجره‌ها، زمینه های بروز برق گرفتگی، خروج اضطراری، سیستم گرمایشی را از مهمترین مواردی ذکر کرد که بررسی ها وآموزش‌های لازم در مورد آن صورت گرفته است.

چایچی فرسودگی و تغییر مکان مکرر سالیانه برخی از این مهدکودک ها را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که پس از بازدید‌های کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی وضعیت آنها مشخص می شود.

وی گفت: دراین اقدام که با هماهنگی اداره بهزیستی و مهدهای تحت نظارت این اداره صورت گرفت، چک لیست های تهیه شده مذکور برای ایمنی اجزای غیر سازه‌ای مهدکودک ها تنظیم و ازسوی کارشناسان سازمان تکمیل و سطح خطرپذیری مهد کودک ها مشخص شد

چایچی با تاکید به اینکه همکاری و پیگیری های مسوولین مربوطه دراداره بهزیستی درزمینه رفع معایب و نواقص ایمنی حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: پس از اعلام دستورالعمل های ابلاغی، کارشناسان پیشگیری سازمان مجددا از این مهدکودک ها بازدید خواهند داشت تا اجرایی شدن دستور العمل های صادره را برررسی کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *