• شناسه خبر : 4064

از نشریات کاشان انتظار بیشتری می رود/ خبرنگاران با خبرنگارنماها برخورد کنند

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه شاخصه ها و ظرفیت های کاشان از برخی استان ها بالاتر است در حوزه نشریات و مطبوعات انتظاری بیشتری از این شهرستان می رود.

نشریات و مطبوعات کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، اکبر مختاری صبح دوشنبه در نشست بررسی وضعیت و شرایط حوزه مطبوعات شهرستان کاشان بیان کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله افزایش قیمت کاغذ احساس می شود که دیگر نشریات و مطبوعات نمودی در شهرستان ها ندارند ولی کاشان باید با تکیه بر شاخصه های خود متفاوت تر از جاهای دیگر بوده و از نظر کیفی حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مطبوعات نگرانیم، افزود: برای تامین کاغذ نشریات در کشور هیچ کمبودی ندارد و نبود کاغذ نباید دلیلی بر عدم چاپ نشریات کاغذی در این شهرستان باشد.

مختاری خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان در زمان حاضر دارای ۳۹ نشریه و مطبوعات شامل 26 مورد چاپی یک روزنامه، چهار هفته‌نامه، چهار دو هفته‌نامه، پنج ماهنامه، ۹ فصلنامه و سه دوفصل‌نامه، 11 پایگاه خبری بر خط الکترونیک و ۲ برخط غیرالکترونیک است

همچنین مرضیه باقرصاد، رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این نشست گفت: خبرنگاران باید به عنوان یک اقدام صنفی و حفاظت از شغل خود با خبرنگارنماها و افراد غیررسمی برخورد کنند.

باقرصاد تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد باید لیست خبرنگاران رسمی را در اختیار ادارات وارگان ها ارسال کند تا افرادی که دارای کارت خبرنگاری یا دارای معرفی نامه رسمی از سوی مدیرمسوول رسانه های مجوزدار هستند در برنامه های خبری شرکت کنند.

مشکلات چاپ نشریات کاغذی، بحث آگهی ها، بیمه خبرنگاران، کمبود کاغذ، نقش کم رنگ اخبار کاشان در نشریات منتفع از آگهی های شهرستان، عدم توزیع نشریات استانی در روی کیوسک های شهر، کمبود نیرو، فقدان خانه‌ مطبوعات و دوری مسافت تا مرکز استان، حمایت از راه‌اندازی موزه تاریخ مطبوعات کاشان، کپی و سواستفاده از تولیدات خبری رسانه ها در فضای مجازی از مهمترین موارد بیان شده در این نشست از سوی برخی خبرنگاران، مدیران مسوول خبرگزاری‌ها،پایگاه‌های خبری و دست‌اندرکاران چاپخانه های کاشان بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *