• شناسه خبر : 4024

برای پنجمین روز متوالی:

هوای کاشان نارنجی ماند

شاخص‌ کیفیت هوای کاشان برای پنجمین روز متوالی برای گروه‌های حساس ناسالم و نارنجی شد.

 

کیفیت هوای کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، وضعیت کیفی هوای شهر کاشان در ایستگاه‌های مراقبت دائم برحسب شاخص کیفی هوا (AQI) در روز یکشنبه دهم آذر همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است تا این شهرستان در پنجمین روز متوالی خود در وضعیت نارنجی قرار بگیرد.

شاخص کیفی هوا (AQI) شهرستان کاشان بر اساس آمار پرتال اداره کل محیط زیست اصفهان در حالی از ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ امروز دهم آذر روی عدد ۱۰۷ قرارد دارد که از ششم تا نهم آذر این شاخص به ترتیب روی عدد 114، 114، 117 و 116 در وضعیت نارنجی ثبت شده است.

گفتنی است شب گذشته با تصمیم کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا استان اصفهان با توجه به افزایش دوباره آلاینده های جوی و پایداری نسبی هوا کلیه مدارس شهرستان کاشان در مقاطع مهد کودک و دبستان، متوسطه اول روز یکشنبه (امروز) دهم آذرماه تعطیل شده بود.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
مطالب مرتبط


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *