• شناسه خبر : 3947

بررسی مطالبات اهالی فین کوچک در شورای شهر کاشان

معتمدین منطقه فین کوچک با حضور در صد و بیست و ششمین جلسه رسمی شورای شهر کاشان با بیان مشکلات خود، درخواست ها و مطالبات خود را برای توسعه و پیشرفت این منطقه مطرح کردند.

فین کوچک کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان علی رسول زاده، رئیس شورای شهر کاشان در این نشست بیان کرد: نامه ای از سمت اهالی منطقه فین کوچک به شورا تسلیم شده که مشکلات موجود در این منطقه را به صورت مکتوب مطرح شده است و اقدامات لازم در خصوص این نامه در حال شکل گیری است اما باید پذیرفت علی رغم اهمیت منطقه فین کارهای زمین مانده ای در منطقه وجود دارد که تدبیر و ساماندهی نشده است.

وی تصریح کرد:در زمینه فعالیت های فرهنگی اجتماعی در منطقه فین باید مانند باغ فیروزی بایستی توجه بیشتری به آن داشت چرا که تبعات هرکاری که در باغ صورت بگیرد متوجه شور است لذا لازم است در خصوص برخی موضوعات با همیاری مرکز پژوهش های شورا بررسی و کارشناسی بیشتری شود.

رسول زاده افزود: اختصاص زمین چمن مصنوعی که از واجبات برای منطقه است باید در بودجه سال جدید منظور گردد و همچنین فقدان سرویس های بهداشتی متناسب با جمعیت منطقه باید مورد توجه قرار گیرد لذا پیشنهاد می شود مسائل این منطقه به کمیسیون های تخصصی ذی ربط با حضور کارشناسان و چند تن از معتمدین ارجاع داده شود تا بتوانیم جوابی منطقی در برابر خواسته های منطقه داشته باشیم.

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای شهر کاشان،با تاکید به اهمیت منطقه فین کوچک بیان کرد:پیشنهاد می شود برای این منطقه یک ناحیه شهرداری احداث شود که به این وسیله مشکلات و مسائل این ناحیه پیگیری شود و امور منطقه به درستی پیش رود.

وی تصریح کرد: عمق 20 متر جاده فین کوچه های خاکی و تنگ دارد و وضعیت کلی این قسمت از فین بسیار نامطلوب است درحالی که آبروی شهر است و باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد همچنین در منطقه فین کوچک هیچ مرکز رفاهی ، تفریحی و فرهنگ وجود ندارد لذا لازم است به حل مشکلات این منطقه توجه ویژه ای بشود.

حسینعلی وکیل، عضوشورای شهر کاشان،با اشاره به شهرت جهانی باغ فین و آیین قالی شویان بیان کرد:مشکلات موجود نباید اهالی را دلسرد کند بلکه باید درصدد رفع مسائل و تغییر بهتر منطقه قدم بردارند.

وکیل افزود: انجمن پیشگامان با پیگیری های خود می تواند بیشترین کمک رسان در این خصوص باشند و سنگ بنای اصلی تلاش های خود را توسعه حقیقی منطقه قرار دهند ضمن آنکه نباید از پتانسیل های فرهنگی منطقه غافل شوند که ظرف سال های آینده با حمایت شهرداری و شورای شهر رضایت نسبی در منطقه ایجاد شود..

مهدی ناظم رضوی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کاشان،در این نشست بیان کرد: با صرف هزینه و سرمایه راهکارهایی توسط کارشناسان برای حل مشکل این منطقه طراحی شده است اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است و از طرفی ابتر ماندن کارها به علت عدم توجه به میراث فرهنگی است لذا باید هرکاری ابتدا با میراث هماهنگ شود.

وی با اشاره به اهمیت بافت تاریخی بیان کرد: باید گام های بلندی در محور فین برداشته شود به گونه ای که به پتانسیل های میراثی و گردشگری منطقه آسیب نرساند لذا با توجه به اهمیت منطقه و نقش بسزایش در تامین درآمد شهرداری باید برای عمل در آن مناطق از طرح های متخصصان زبده و کار آزموده استفاده کرد حال آنکه متاسفانه در طراحی این مناطق به کارشناسان متوسط و دردسترس اکتفا می شود.

سعید ابریشمی راد ،شهردار کاشان ضمن پذیرش انتقادات وارده بیان کرد: شهرداری برای پی بردن به مشکلات و مسائل موجود در مناطق مختلف مجلس مشورتی از معتمدین مناطق تشکیل داده است که ما را به صحیح ترین راه برای برنامه بودجه هرمنطقه راهنمایی کنند.

وی تصریح کرد: محدودیت عمده ای که در خصوص منطقه فین کوچک وجود دارد آن است که تامین زمین برای سرانه های ورزشی، فرهنگی و احداث پارک در منطقه باید معطوف به زمین های دولتی شود چرا که باغات را نمی شود از بین برد و سایر زمین های منطقه را باتوجه به ارزش افزوده بالایی که دارند نمی شود برای سرانه ها ابتیاع کرد.

ابریشمی راد با اشاره به تلاش های صورت گرفته از سمت شهرداری برای دریافت زمین های دولتی اذعان کرد: توانستیم بخشی زمین های دولتی را که با کاربری سبز در چند نقطه دریافت کنیم از مجموعه زمین های دریافتی از دولت چند قطعه با معارض و مشکل مواجه شده اما در حال حاضر دو قطعه از این زمین ها درحال طراحی برای مجموعه نیاز های سرانه خدماتی مثل ورزشی، تفریحی و فرهنگی است که ممکن است تا عملیاتی شدن آن زمان زیادی طول بکشد.

وی افزود: سعی شده است به معابرمنطقه توجه شود و لیستی از کوچه هایی که نیاز به بهسازی دارند به کمک معتمدین جمع آوری شود که با مشکلاتی در زمینه تامین قیر مواجه شد و نوسانات قیمت اجازه نداد که بتوانیم برنامه بدون وقفه و جامعی برای آسفالت کردن معابر داشته باشیم همچنین برای ساخت سرویس بهداشتی نتوانستیم مکان مناسبی را بیابیم.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: باغ فیروزی یکی از بزرگترین سرمایه های شهرداری در حوزه گردشگری است که متاسفانه آنطور که شایسته است از آن استفاده نشده است درحال حاضر فراخوان سرمایه گذار گذاشته شده و با سه سرمایه گذار در این خصوص وارد مذاکره شده ایم که طرح پیشنهادی یکی از آن ها آماده است و در همین هفته برای تایید و ورود به فراخوان به شورا ارائه خواهد شد.

فین کوچک در کاشان

ابوالفضل ساروقیان، مدیر منطقه چهار شهرداری کاشان در این نشست بیان کرد: در محدوده پشت باغ فین برای فصل گردشگری سرویس بهداشتی وجود دارد و مشکل عمده اهالی فین مربوط به حاشیه خیابان امیرکبیر قبل از باغ فین است که با پیگیری های صورت گرفته دو جا را برای ساخت سرویس بهداشتی مناسب دیده ایم یکی آنکه سرویس بهداشتی مسجد باقر العلوم تخریب شود و سرویس بهداشتی بزرگتری بجای آن ساخته شود که پاسخگوی نیاز ها باشد دوم درمانگاهی در نزدیکی فین کوچک وجود دارد که یک حیاط بلااستفاده دارد که ساخت سرویس بهداشتی درآن هیچ آزاری برای ساکنان ندارد که پیشنهاد ساخت آن در بودجه 99 آمده است.

ساروقیان خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین 4 هکتاری در حاشیه باقرالعلوم تحویل شهرداری شده است که عمده استفاده آن برای ایجاد پارکینگ خواهد بود اما بطور مشخص در بودجه سال 99 احداث زمین چمن مصنوعی و زمین بازی در قسمت فضای سبز پارک حاشیه ای باقرالعلوم آمده است.

عدم تطابق درآمد شهرداری کاشان از این منطقه با ارائه خدمات شهری، نبود امکانات و زیر ساخت های متناسب با ظرفیت های گردشگری منطقه، نبود سرویس بهداشتی عمومی متناسب با نیاز منطقه خصوصا در فصل های گردشگری، فرسوده بودن آسفالت برخی کوچه ها و عرض کم آنها که امکان عبور و مرورهای ضروری مثل اورژانس را از بین می برد، عدم ساماندهی مناسب خیابان ها و جاده ها هنگام ترافیک، نبود پاسگاه در نزدیکی منطقه، نبود مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی متناسب با نیاز منطقه و عدم وجود درمانگاه در منطقه به سبب عدم ساماندهی و تغییر کاربری درمانگاه موجود به مغازه مهمترین مشکلات و مطالبانت مطرح شده توسط معتمدین منطقه فین کوچک در نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *