• شناسه خبر : 3873

انفعال نهادهای فرهنگی موجب افزایش ورودی به دستگاه قضا است

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کاشان گفت: افزایش ورودی به دستگاه های قضایی حاصل انفعال نهادهای فرهنگی جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله دهقانی در نشست خبری همایش خیریه سحاب رحمت اظهار کرد: آمار سالانه ورود بالای 15 میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور نشان می دهد که باید به امر پیشگیری وقوع جرایم در کشور بیشتر توجه کنیم.

وی آمار افراد زندانی در کاشان را 1300 نفر ذکر کرد و افزود: ظرفیت استاندارد زندان کاشان 300 نفر است ولی الان بیش از چهار برابر از آمار استاندارد زندانی وجود دارد.

وی با اشاره به انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: بیشتر کمک ها به این انجمن از طرف خیرین گمنام است و در قالب کمک های نقدی، تهیه جهزیه، بهداشت و درمان است.

دادستان کاشان یادآور شد: عروس و دامادی در کاشان کادوی عروسی خود را برای آزادی زندانان هدیه کردند که این اقدامات ارزنده باید در سطح جامعه بازتاب داشته باشد.

دهقانی با اشاره به اینکه خانواد زندانی مجرم نیست وباید مورد حمایت قرار گیرد، افزود: زندانی بر اساس قانون و جرمش مجازات می شود ولی خانواده های آنان گناهی ندارند و بسیاری از آنها با وجود درگیر شدن با مشکلات بسیار حاضر به تحت پوشش قرار گرفتن در نهادهای خیریه و امدادی نیستند.

وی با بیان اینکه برای کاهش جمعیت زندان نیاز به یک فرهنگسازی عمومی داریم، افزود: فاکتور آموزش مبحث مهمی در این زمینه است که مسلما با توجه به آن از وقوع جرایم جلوگیری می شود.

دادستان کاشان با بیان اینکه بر ای کاهش جمیت زندانیان نیاز به فرهنگسازی داریم گفت: باید در صدور احکام قضایی به جایگزین های حبس بیشتر توجه شود زیرا افراد زیادی در زندان ها بر اساس یک اشتباه یا انتخاب نادرست گرفتار شده اند.

دهقانی در پایان با تاکید بر تعامل و ارتباط با رسانه های کاشان گفت:معتقدم رسانه ها می توانند در ایجاد امنیت روانی در جامعه نقش تاثیرگذاری داشته باشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *