• شناسه خبر : 3830

راه اندازی دفتر تسهیل گری در کاشان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان از تشکیل یک باب دفتر تسهیل گری در یکی از نقاط کمتر توسعه یافته شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدمحسن سجاد در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده کاشان با ابراز تاسف بابت آنکه در سال های اخیر به شهرستان ها کم توجهی شده است یبان کرد: لازم است یک دفتر تسهیل گری در کاشان با توجه به شرح وظایف و ماهیت آن برای شناسایی نقاط قوت و ضعف منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت محلی تصریح کرد: قول میدهیم این دفتر را باحداقل شش نفرنیروی متخصص مربوط به حوزه های مختلف تشکیل دهیم و مبلغی هم در قبال ارائه و تحقق طرح هایی پیشنهادی پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهای اجتماعی،فرهنگی،سلامت،بانوان و خانواده باهم ادغام و تبدیل به یک کارگروه شدند؛ بنابراین فرمانداری کاشان موظف است هر ماه دو جلسه مخصوص در این کارگروه برگزار کند و معضلات و مشکلات مربوط به این حوزه ها را بررسی و مصوبات آن به دبیر خانه استان ارسال شود تا در کارگروه متناظر و تخصصی موضوع بررسی در دستور کار قرار گرفته و نهایتا به شورای برنامه ریزی استان ارسال شود.

سجاد با اشاره به ضرورت توجه به پیوست فرهنگی مسائل اجتماعی تاکید کرد: نباید مسائل اجتماعی به موضوعات سیاسی و امنیتی کشیده شود از این رو فرمانداری‌ها باید به دفتر امور اجتماعی بیشتر بها بدهند.

همچنین فرماندار کاشان با بیان آنکه هدف فرمانداری ایجاد امنیت و امکان زندگی بهتر است گفت: لازم است به دنبال راهکارهایی برای کاهش آمار بزهکاری در سطح شهر باشیم تابتوانیم جامعه ای منزه برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب داشته باشیم.

علی اکبر مرتضایی در این نشست بیان کرد: در منطقه کهنی مانند کاشان حفظ بناهای تاریخی از اهمیت بالای برخوردار است لذا باید به مکان ها کهن و استراتژی چون آب انبار ها که جزئی از فرهنگ غنی کاشان است توجه ویژه ای شود.

مرتضایی با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهرستان افزود: لازم است معضلات سطح شهر شناسایی و همراه راهکار های مناسب رفع آن به مرکز استان تسلیم شود و از طرفی توقع می رود مرکزاستان اعتبارات کافی و مناسب برای رفع این مشکلات به کاشان تخصیص دهد علاوه بر آن مقداری از اعتبارات تخصیص یافته پیشین به شهرستان هنوز پرداخت نشده که برای جبران مافات حاصل آن لازم است هرچه سریع تر تصویه و پرداخت شود.

عباسعلی قپانی پور معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی فرمانداری کاشان با تاکید به وسعت این شهرستان بیان کرد:گستردگی فرهنگی ،صنعتی و اجتماعی کاشان به گونه ای است که مسائل و موضوعات متفاوتی را به دنبال دارد که لازم است به دقت بررسی و رسیدگی شوند لذا ادغام کارگروه های اجتماعی،فرهنگی،سلامت،بانوان و خانواده در مسیر حل مسائل شهرستان محدودیت و ناکار آیی ایجاد خواهد کرد.

قپانی‌پور افزود: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق نشست‌های بسیاری برگزار و اعتبار قابل توجهی جذب شده اما استان در موضوع حاشیه‌نشینی کاشان را فراموش کرده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *