• شناسه خبر : 3607

شکستگی خط انتقال آب 400 موجب آبگرفتگی خیابان طالقانی شد+ عکس

مدیر امور آبفا کاشان شکستگی خط اصلی انتقال آب 400 را در دلیل آبگرفتگی خیابان طالقانی اعلام کرد و افزود: آب مشترکین این منطقه قطع نشده است.

حبیب الله کریمی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: عصر امروز شکستگی لوله انتقال آب در انتهای خیابان طالقانی از طریق سامانه ۱۲۲ به واحد امداد و حوادث آبفای کاشان اطلاع داده شد و بلافاصله تیم های عملیاتی با حاضر شدن در محل حادثه عملیات اصلاح و تعمیر را آغاز کردند.

وی افزود: با وجود اینکه شیرهای اصلی خط انتقال آب محل حادثه بسته شد ولی آب باقی مانده در خطوط باعث گردید تا آب در خیابان طالقانی جاری شده و عبور و مرور را برای ساعاتی مختل کند.

وی در ادامه گفت: تیم های عملیاتی حوادث مشغول حفاری و اصلاح و تعمیر لوله شکسته شده هستند و آبگرفتگی در خیابان طالقانی با استفاده از دستگاه های پمپاژ تخلیه شد.

کریمی تصریح کرد: آب مشترکین شبکه در محل حادثه قطع نشده است و آب مورد نیاز آنها از طریق خطوط دیگر تامین می شود.

مدیر امور آبفا کاشان یادآور شد: خطوط با اقطار بالا (۳۰۰ و ۹۰۰ میلی متر) از خطوط اصلی شبکه توزیع و تأمین آب در مناطق مختلف شهر کاشان می باشند که حجم زیادی از آب را در واحد زمان عبور می دهد به این جهت هرگونه حادثه روی این خطوط باعث اتلاف آب در حجم گسترده و قطعی در بسیاری از نقاط تحت پوشش می گردد.

کریمی با بیان اینکه علت این حادثه باید بررسی شود، خاطرنشان کرد: لوله های انتقال آب عمری 15 ساله دارند و حوادث اینچنینی در خطوط اصلی یا فرعی انتقال آب به دلایل عمر شبکه ها و اتصالات اتفاق می افتد.

گفتنی است  عملیات رفع آب گرفتگی معابر و آب افتادگی منازل به علت ترکیدگی لوله اصلی انتقال آب در انتهای خیابان طالقانی توسط نیروهای سازمان آتش نشانی کاشان انجام شد.

سازمان آتش نشانی کاشان با عزام تیم های امدادنجات ایستگاه های ۱ و ۴ خود برای هدایت آب به خارج از محدوده منازل مسکونی و جلوگیری از آسیب و تخریب احتمالی به ساختمان ها و خروج خودرو گرفتار در نشست زمین اقدام کرد.

 

برای مشاهده تصاویر عملیات رفع آبگرفتگی روی عکس کلیک کند:

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *