• شناسه خبر : 3300

صنایع فرش ماشینی کاشان به دنبال بازارهای جهانی باشند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جهت تقویت اقتصاد بین الملل ،گسترش صادرات و ارز آوری برای کشور لازم است کارخانجات فرش ماشینی کاشان به دنبال فروش در بازارهای جهانی و فروش دلاری در سراسر دنیا شوند.

همایش صادارت فرش ماشینی کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حمید زادبوم در همایش توسعه صادارت فرش ماشینی در اتاق بازرگانی کاشان با بیان آنکه صنعت فرش راهی برای دوری از اتکا به فروش نفت است افزود: صنعت فرش بازار های آماده ای در سطح کشور دارد که برخی از آنها چون بازار اندونزی شناخته نشده است لذا باید این بازارها را شنا سایی کرد و از آنها بهره برد.

وی با اشاره به لزوم فعل تر شدن بخش خصوصی در صنعت فرش کاشان اظهار کرد:نباید از بخش خصوصی غافل شد چراکه این بخش گاهی امکانات و سرمایه هایی دارد که به کار گیزی ان برای دولت امکان پذیر نیست و از طرفی صنعت فرش در کاشان صنعت آینده داریست که صنعتگران جوان می توانند با اطمینان به آن وارد شوند.

زادبوم با تاکید بر پیشرفت چشمگیر صنعت فرش ماشینی کاشان در مقایسه با سایر شهرهای کشور گفت: اگر کاشان در زمینه این صنعت یه خوبی و درستی گام بردارد به زودی هیچ رقیبی در این حوزه نخواهد داشت.

10 نمایشگاه بزرگ در منطقه کاشان برگزار می شود

همچنین مدیر نمایشگاه‌های داخلی کشور از برگزاری دست‌کم ۱۰ نمایشگاه بزرگ به میزبانی منطقه کاشان خبر داد و گفت: امروزه 660 رویداد نمایشگاهی در کشور با عناوین مختلف برپا می‌شود و رویکرد آنان تبادل اطلاعات و بازاریابی است

حمیدرضا آملی با بیان اینکه کاشان در زمینه گل و گلاب و صنایع وابسته به آن نیز حرفی برای گفتن دارد، گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در کاشان و حضور گردشگران، صنعتگران و تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها می‌تواند توانایی و قدرت کاشان را در حوزه‌های مختلف به رخ جهانیان بکشاند.

آملی با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت برپایی نمایشگاه‌های مختلف مختلف در سطوح ملی و بین‌المللی را دارد، خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی فرش در کاشان نشان‌دهنده پتانسیل بالای این منطقه در حوزه فرش ماشینی است.

 

گفتنی است شهرستان کاشان برای نخستین‌بار از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه میزبان نمایشگاه تخصصی، همایش و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در سطح ملی و بین‌المللی خواهد بود.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با عرضه سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش، افزون بر ۵۰ درصد از تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *