• شناسه خبر : 3024

در نشست رسمی شورای شهر کاشان مطرح شد:

مشکلات زیست محیطی دغدغه اصلی اهالی شهرک 22 بهمن کاشان

معتمدین ساکنان شهرک 22 بهمن با حضور صد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان مشکلات زیست محیطی و نابسامانی های محیطی محل زندگی خود را به اطلاع اعضای شورا رساندند.

شهرک 22 بهمن کاشانبه گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرکاشان علی رسول زاده، رئیس شورای شهر در این نشست اظهار کرد: مکاتباتی در جهت رفع و بررسی مشکلات کشتارگاه مرغ در نزدیکی شهرک 22بهمن انجام گرفته است که سبب شد طی دو روز از این مکان بازدید و بررسی شود اما تاکنون هیچ نتیجه کتبی به ما ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد :تمام اقداماتی که در خصوص کشتارگاه مرغ در توان و وظایف شورای شهر بوده انجام شده است و از محیط زیست خواسته ایم سابقه این مسئله را به شورا تسلیم کند.در همین راستا نامه ای به اداره حفاظت محیط زیست ارسال کرده ایم که پس ازگذشت حدود یک ماه هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

وی یادآور شد: همانگونه که اخیرا برای حل مشکل کشتارگاهی در طاهرآباد به سازمان محیط زیست مراجعه کردیم و پاسخ گرفتیم که مسئولیت آن با جهاد کشاورزی بود.

رسول زاده با تاکید به حوزه وظایف شورای شهر بیان کرد: شورای شهر مسئولیتی مستقیم در قبال شهرداری دارد و نیز مسئولیتی برای تعامل و همکاری با سایر ادارات و سازمان ها، لذا متولی اصلی این مشکل فرمانداری است و شورا تنها می تواند مکاتبات و پیگیری هایی را انجام دهد.

رئیس شورای شهر کاشان افزود: در همین راستا رونوشت نامه اعتراضی مردم شهرک 22 بهمن در خصوص کشتارگاه طیور به چند سازمان ابلاغ شده است و در حال حاضر باید به دنبال دریافت پاسخ به منظور جابه جایی تاسیسات کشتارگاه به منطقه ای دیگر باشیم.

رسول زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات این ناحیه به راحتی قابل حل هستند لذا لازم است این مشکلات هر چه سریعتر رفع و شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم آماده هرگونه همیاری و کمک رسانی است.

حسینعلی وکیل، عضو شورای شهر کاشان با اشاره به طراحی شهرک فتح المبین بیان کرد: بایستی با مطالعه طرح تفصیلی نحوه ارتباط دو مجموعه شهرک فتح المبین وشهرک 22 بهمن را سنجید و راه ارتباطی مناسبی بین این بخش ها پیدا کرد به گونه ای که این دو مجموعه مکمل و کمک کننده هم دیگر باشند.

وی در خصوص کشتارگاه مرغ نزدیک شهرک 22 بهمن اظهار کرد: در این خصوص باید اقدام قانونی لازم را اجرا کرد، گذاشتن فیلتر برای دستگاه تولید پودر خون موضوع زمان بر و پرهزینه ای نیست. اگر از محیط زیست کاشان جواب دریافت نمی شود لازم است حتما به محیط زیست استان اطلاع رسانی شود و این معضل هر چه زودتر حل شود خصوصا که با ساخته شدن شهرک فتح المبین مجموعه عظیم جمعیتی به آن سوی شهر هدایت می شود.

وکیل افزود:به علت شرایط آب و هوایی گرم کاشان در خصوص فضا سازی رمپ ورودی شهرک به هیچ وجه نباید از کاشی یا سنگ استفاده شود بجای آن می توان از پرچین سبز با گونه های گیاهی مقاوم استفاده کرد همچنین برای تامین آب فضای سبز این منطقه می توان از پسابی که درحال انتقال به بالادست است استفاده کرد..

مصطفی کردمیل، عضو شورای شهر کاشان، در این نشست بیان کرد: 25 هزار متر زمین را برای ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در این ناحیه تخصیص داده شده است اما در فاز دوم آن قرار است به جای دیگری منتقل شود لذا باید تلاش کرد تا این پتانسیل در این ناحیه بماند.

وی افزود: اتصال بلوار نبی اکرم (ص) به شهرک 22 بهمن طرحی است که می تواند به تساهل در عبور و مرور و دسترسی مردم این ناحیه کمک کند.

کردمیل گفت: لازم است شهرک 22 بهمن با شهرک فتح المبین و دشت صفی آباد مرتبط بشوند و از ظرفیت های منطقه استفاده کنند، در حال حاضر در منطقه فتح المبین یک استخر ذخیره با گنجایش بسیار بالا وجود دارد که با درخواست اهالی و حمایت شهردار می توان آب موجود آن در زمستان به صورت ثقلی در استخر جاری شود تا مردم شهرک نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

شهرک 22 بهمن کاشان

سید مهدی ناظم رضوی ،رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان، در خصوص کشتارگاه مرغ واقع در حوالی شهرک 22 بهمن بیان کرد: براساس بند 20ماده 55 قانون اگر چنانچه کشتارگاه سبب آلودگی و آزار ساکنین بشود می توان توسط دامپزشکی و محیط زیست پروانه آن را باطل کرد.

وی افزود:استفاده از چمن مصنوعی برای میدان شهرک 22 بهمن به جهت ایجاد امکان حریق و از بین رفتن تدریجی به سبب عبور و مرور کار درستی نیست و تنها می توان در ورزشگاه ها از این چمن استفاده کرد.

ناظم رضوی خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود آب شهرداری می توان طی رایزنی هایی با مالکین آب های دشت صفی آباد برای چند ساعت در روز این آب را خریداری کرد و یا با احداث منبع ذخیره آب و آبیاری قطره ای بخشی از این کمبود را جبران کند .

محسن حیدری، سرپرست منطقه سه شهرداری کاشان، ضمن تشکر از معتمدین منطقه بیان کرد: ایجاد اعتماد در ذهن معتمدین از جمله سرمایه های اجتماعی است که حامی شهرداری خواهد بود لذا رسیدگی به درخواست آنها در صدر اقدامات شهرداری قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا آسفالت معابر که اولویت اصلی مردم این منطقه است در طی سه مرحله و برای سه نقطه برنامه ریزی شد و در حال اجراست آسفالت این ناحیه 2هزار متر زیر سازی نیاز داشته که به سبب افزایش قیمت ها اجرای آن دچار وقفه هایی شد که در حال حاضر با کاهش قیمت ها رو به بهبود است و پیمانکار قول مساعد برای ادامه این کار داده است.

وی تصریح کرد: شهرک 22 بهمن میدانی دارد که فضای سبز ایجاد شده در آن نامتعارف بود و سبب بسته شدن دید میدان و خشکی درختان آن می شود که درحال حذف کردن این فضا هستیم و طرحی جدید ریخته ایم تا براساس آن دیگر در حاشیه بیرونی این میدان از درخت استفاده نمی شود و به جهت کمبود آب برای سرسبزی آن از چمن مصنوعی و درختچه های کوتاه مقاوم استفاده خواهد شد همچنین قراردادی برای احداث پارک حاشیه ای جدید با پیمانکار بسته شده است.

حیدری افزود: کمیته زیباسازی و نما در این شهرک فعال نبوده است که با رایزنی های صورت گرفته از این هفته شروع به کار خواهد کرد و اولویت آن هم دیواره سازی و نقاشی هاست و با توجه به آنکه سبقه المان در میدان شهرک نداریم به زودی این کار باتوجه به نام شهرک در میدان آن کارخواهد شد.

سرپرست منطقه سه شهرداری کاشان افزود: رمپ ورودی شهرک نیاز به روشنایی، رنگ و دیوارسازی دارد که طرحی پیشنهاد شده که با تایید نهایی طراحان و شهرداری عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: هر دو وروری شهرک 22 بهمن و اضافه شدن به بلوار شهیدان واجدی در اولویت اول آسفالت قرار می گیرد، پیگیری بحث کشتارگاه بر عهده شهرداری است که به یقین صورت خواهد گرفت تا بتوانیم به رضایت مشترک برسیم

حیدری خاطرنشان کرد: افزودن ظرفیت شهرک فتح المبین به شهرک 22 بهمن و باز کردن ورودی های این شهرک به بلوار نبی اکرم (ص) از دیگر اقدامات مهم و بلند مدت است که موجب به وجود آمدن آینده ای مثبت و بهتر برای شهر می شود.

شهرک 22 بهمن

مقنی، مسئول ناحیه شهرک درخصوص کشتارگاه گفت: حل مسائل این کشتارگاه از زمان مدیریت قبلی شهرداری در حال پیگیری است که بخشی از مشکلات آن حل شده است وهم اکنون درحال بررسی مشکل اخیر که بوی نامطبوع حاصل از پخت ضایعات است هستیم که در خصوص آن نامه نگاری هایی با محیط زیست و جهاد کشاورزی شده است.

معتمدین شهرک 22 بهمن با حضور در صد و بیست و دومین جلسه رسمی شورا به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند که ایجاد بوی نامطبوع و آزار ساکنان منطقه به سبب وجود دستگاه پخت ضایعات در کشتارگاه در نزدیکی شهرک، عدم فصاسازی مناسب و خاکی بودن رمپ ورودی شهرک، عدم روشنایی کافی در زیرگذر شهرک، سردرگمی و نامشخص بودن وضعیت پارک دوم در حال احداث شهرک عدم تحقق 70 درصد بودجه برای آسفالت شهرک 22بهمن از مهمترین موارد بیان شده در این جلسه بود.

نبود امکاناتی چون وسایل گرمایشی و سرمایشی، نبود آب، خرابی موتورخانه و سرویس های بهداشتی، سمپاشی نشدن و نظافت نامناسب سالن ورزشی موجود در شهرک 22بهمن، خاکی بودن برخی معابر شهرک، نبود فضای سبز مناسب در میدان شهرک و نداشتن بودجه برای ساخت المانی برای ورودی شهرک از دیگر موارد مطرح شده در نشست شورای شهر کاشان توسط معتمدین شهرک 22 بهمن بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *