• شناسه خبر : 3010

نگارش دانشنامه ی فین آغاز شد

مدیر عامل انجمن توسعه ی فرهنگی و اجتماعی فین کاشان از آغاز تحقیقات پژوهشی درباره انتشار و چاپ «دانشنامه ی فین» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مصطفی کریمی اظهار کرد: فین به عنوان یکی از مناطق تاثیرگذار، پویا و فعال در عرصه های فرهنگی، ادبی، سیاسی و مذهبی بوده است و در طول تاریخ پر فراز و نشیب منطقه ی فرهنگی کاشان و از همان آغازین روزهای شکل گیری تاریخ و تمدن این منطقه، نقشی موثر داشته و همچنان این نقش جریان ساز خود را برای کاشان حفظ کرده است.

وی افزود : برای حفظ ارزش ها آیین ها و پاسداشت مفاخر و بزرگان این منطقه و ادای دین به گذشتگان بر آن شدیم تا این میراث گرانبها را در گنجینه ی «دانشنامه ی فین» گردآوریم.

وی یادآور شد: مراحل تحقیقاتی این پروژه توسط یکی از پژوهشگران و نویسندگان کاشانی در حوزه تاریخ کاشان و کاشان شناسی آغاز شده است.

مدیر عامل انجمن توسعه ی فرهنگی و اجتماعی فین کاشان گفت: برای انجام مراحل مقدماتی، تحقیقات میدانی و کتابخانه ای تا تدوین نهایی و چاپ این مجموعه ی نفیس زمانی در حدود ۱۸ تا ۲۴ ماه پیش بینی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: این اثر در فصول متعدد به معرفی منطقه فین، پیشینه، پیدایش تمدن های سیلک و سفیدآب، وجه تسمیه ی فین، آداب و رسوم، بزرگان، آثار تاریخی و گردشگری، چشم انداز آینده خواهد پرداخت.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *