• شناسه خبر : 299

فرماندار کاشان:

برند گلاب کاشان باید حفظ شود

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: باید با حفظ کیفیت مطلوب، مرغوبیت بالا و تبلیغات گسترده برند گلاب کاشان را همیشه در سرتاسر دنیا حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “علی اکبر مرتضایی” در نشست خود با اعضای شورای اسلامی شهرستان اظهار داشت: اینکه برخی مطرح می کنند بیشتر شهرهای مختلف به سمت تولید گلاب رفته و به تولید آن می پردازند جای نگرانی برای کاشان ندارد.

وی با تاکید به اهمیت و حساسیت موضوع گل و گلاب کاشان افزود: یکی از برندهای مهم منطقه کاشان در بحث گلاب و عرقیجات گیاهی است، که همواره باید کیفیت این محصولات در سطح بالا قرار گرفته تا ماندگار باشد.
مرتضایی با اشاره به اهمیت حفظ کیفیت گل محمدی و مرغوبیت گلاب تصریح کرد: باید به مشکلات کشاورزان و تولید کنندگان گلاب سنتی و صنعتی رسیدگی شود و اینکه اینکه برخی از اشخاص محصولات خود را با آب مخلوط نموده و گلاب بی کیفیت به مردم بدهند پذیرفتنی نیست و دستگاه های نظارتی باید با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا به برند و اعتبار کاشان ضربه نخورد.

فرماندار کاشان بحث رونق تولید و توسعه اشتغال در کاشان را در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری دانست و گفت: پیگیری برای صدور مجوزهای بدون نام و قابل عرضه به سرمایه گذاران از جمله مباحث مهم در تسهیل در رونق تولید است تا سرمایه گذار فارغ از بروکراسی های سنگین اداری به توسعه تولید ملی و اشتغال جوانان بپردازد

 

شوراها بازوی توانمندی برای دولت در پیگیری مطالبات مردم هستند

مرتضایی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان در کاشان ترکیب خوبی از اعضای شوراهای روستا و شهر دارد، افزود: شوراهای اسلامی چه در روستا، بخش یا شهرستان به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند و در بیشتر مواقع می توانند بازوی توانمندی برای دولت در تصمیم گیری ها و پیگیری مطالبات مردم باشند.

وی توسعه و رونق گردشگری را از اولویت های کاری خود در شهرستان دانست و تصریح کرد: ما در بحث فرش ماشینی با مشکلات عدیده ای در شهرستان کاشان روبرو هستیم و برای جلوگیری از بحران ها نیازمند گرایش به صنایع پاک و ماندگار هستیم که صنعت گردشگری یکی از کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیرها است.

.
وی با اشاره به اجرای طرح های مرتبط با گردشگری در روستاها، بیان داشت: با حمایت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دهیاری هایی که طرح های گردشگری ارائه دهند می توان اعتبار مربوطه را اختصاص داد و این یک فرصت مناسب برای توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان کاشان است.

فرماندار کاشان در ادامه افزود: یکی دیگر از مباحث مهم در بحث اشتغال زایی جوانان توجه به تولید صنایع دستی در روستاهاست، ما باید بتوانیم فعالان این عرصه را تشویق کنیم تا با تولید صنایع دستی ترجیحا بومی و استفاده مفید از ظرفیت های موجود در روستای خود، محصولات را برای عرضه در نمایشگاه های دائمی و فصلی به نمایش بگذارند.

مرتضایی در پایان یکی از موارد بسیار مهم در بحث گردشگری را تبلیغات گسترده مطرح کرد و گفت: به منظور معرفی هر چه بهتر جاذبه های تاریخی و گردشگری منطقه فرهنگی کاشان در تلاش هستیم تا لوح فشرده 90 دقیقه ای از 30 جاذبه شاخص در شهرستان به چند زبان خارجی تهیه و تدوین شده و در بین سفارت خانه ها و آژانس هاش گردشگری توزیع شود تا توریست ها به صورت هدفمند و به منظور بازدید و اقامت در کاشان به این شهرستان سفر کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *