• شناسه خبر : 2983

عملیات اجرایی ۲ طرح صنعتی در کاشان آغاز شد

طرح ساخت نخستین ناحیه صنعتی تخصصی ماهیان زینتی کشور و شهرک صنعتی شماره سه کاشان در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم وبه نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان روز پنجشنبه در آیین آغاز این طرح‌ها گفت: نخستین ناحیه صنعتی تخصصی ماهیان زینتی کشور در کاشان به مساحت ۴۹ هکتار و اعتبار اولیه ۱۵۰ میلیارد ریال به اجرا درمی‌آید که برای سه هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

محمدجواد بگی افزود: با اجرای این طرح ۲۰۰ واحد پرورش ماهی زینتی سنتی شهرستان کاشان به واحدهای صنعتی تبدیل و از بافت مسکونی منطقه راوند خارج می‌شوند.

وی با اشاره به صدور ماهیان زینتی کاشان به ۱۵ کشور جهان بیان کرد: مرحله نخست این طرح شامل مجموعه تولیدی، نمایشگاهی و فروشگاهی شامل سه هزار گونه ماهی زینتی خواهد بود.

بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار در شهرستان کاشان در قالب ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک به پرورش ماهیان زینتی اشتغال دارند و در مجموع با تولید نزدیک به ۴۰ میلیون قطعه ماهی در کنار تامین بخشی از نیازهای بازار داخلی، نیم نگاهی به صادرات دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان همچنین اظهارداشت: شهرک صنعتی شماره سه کاشان نیز به مساحت ۱۵۱ هکتار با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و با بهره‌برداری از این طرح، مجموع مساحت شهرک‌های صنعتی این شهرستان به نزدیک ۲ هزار هکتار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: درپی خروج بخش صنعت شهرستان کاشان از شرایط تک قطبی هستیم و بر این اساس پس از تکمیل طرح، نسبت به استقرار شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه‌های غیر از نساجی در آن اقدام خواهد شد.

طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان که سال ۱۳۷۲ برای نخستین‌بار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، پس از ۲۶ سال دوباره در دستور کار قرار گرفت.

استان اصفهان با ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هزار هکتار و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *