• شناسه خبر : 289

عضو شورای شهر کاشان:

تکمیل پروژه های نیمه تمام مشکلات ترافیکی را حل می کند/ قرارداد ترکمنچای با تاسیسات خدماتی بستند

عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا شهر کاشان گفت: ده ها پروژه سنگین ترافیکی نیمه کاره داریم که با عملیاتی شدن و تکمیل آنها می توان بسیاری از مشکلات شهر از جمله ترافیک مدخل شهر را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ” مهدی ناظم رضوی” در صد و ششمین نشست شورای شهر کاشان اظهار داشت: این طرح توجیه ندارد و یک طرح سیاسی است برای آنکه آقایان بخواهند خود را در مقابل شورای چهارم مطرح کنند.که این موضوع را رئییس شورای شهر کاشان در مصاحبه رادیویی خود اعلام کرد.
وی با بیان اینکه زیر گذر مدخل شهر اصلا توجیه فنی ندارد، افزود: بلوار قطب راوندی از حالت ترانزیت خارج شده و به عنوان یک بلوار داخل شهری محسوب می شود که در آن بیمارستان، دانشگاه و کارخانه وجود دارد و ماشین نمی تواند در یک جا با سرعت حرکت کند و جای دیگر ترافیک سنگین به وجود بیارود.
وی تصریح کرد:باید در بلوار راوند میادین متعدد ایجاد شود تا سرعت وسایل نقلیه بالاتر نرود و الان باید ترافیک شهر را به بیرون ببریم و رفت و آمدهای داخلی مردم کاشان برای کاهش ترافیک به پیرامون شهر منتقل شود.
این عضو شورای شهر کاشان گفت: احداث زیرگذر مدخل شهر برای دلسوزی شهر نبوده و حتی طرح کریدور در دنیا منسوخ شده است.
ناظم رضوی خاطرنشان کرد: شاهد داریم برای توجیه کارشان برای احداث زیرگذر مدخل شهر ترافیک مصنوعی در بلوار شهید خادمی به وجود آوردند تا اذهان مردم را برای شروع کار آماده کنند آن هم برای طرحی که هزینه و فایده اش مشخص نیست.

قرارداد ترکمنچای با تاسیسات خدماتی بستند

ناظم رضوی عضو شورای شهر کاشان گفت: شهرداری قرارداد ترکمچای با تاسیسات خدماتی آب و برق و گاز بستند و از آنها خواهش کردند تا تاسیسات خود را جا به جا کنند و آنها تمام خواسته های و حتی بخشش بدهی خود را به شهرداری تا چند برابر مطرح کردند.
ناظم رضوی افوزد: بر اساس شنیده ها قرارداد شهرداری کاشان برای احداث زیر گذر مدخل شهر با خاتم الانبیا یک طرفه است و با تعدیل شاخص مبنای سال 96 منعقد شده است و این یعنی قرارداد سال 98 با تعدیل سال 96 بسته شده که هزینه ها را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه من قرارداد شهرداری با خاتم الانبیا را ندیدم و بارها از شهردار درخواست ارائه آن را داشته ام، اظهار داشت: شهردار ابتدا هزینه این پروژه را 70 میلیارد تومان اعلام می کند در ادامه عدد را 100 میلیارد تومان برآورد کرده و الان 170 میلیارد تومان بدون تعدیل بیان می شود.
وی اذعان داشت: شورا و شهرداری ها طبق آیین نامه ها از اختیارات مالی محدودی برخوردار هستند و این طرح باید در استان اصفهان یا وزارت کشور مطرح شود زیرا 400 میلیارد تومان برای مردم هزینه خواهد داشت.

عضو کمیسیون فنی و عمرانی شورا شهر کاشان خاطرنشان کرد: بلد نیستند کار کننند و چگونه ادعای احداث این پروژه 400 میلیارد تومانی را دارند در حالی که برای خود یک خانه نساختند.

 

آبنمای مدخل شهر را بدون هیچ قراردادی خراب کردند

ناظم رضوی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پارک ها متعلق به مردم است و طبق ماده 96 قانون شهرداری ها نمی تواند آنها را واگذار کند ولی با کدام مجوز پارک و سرویس های بهداشتی را ازبین بردید و بدون داشتن هیچگونه قراردادی پروژه آبنمای مدخل تخریب شد.
این عضو شورای شهر کاشان افزود: الان برای ساخت آبنمای سنگی مدخل شهر سه میلیارد تومان بودجه لازم است و این آبنما را 25 سال پیش پس از مطالعاات لازم برای جذب آلودگی اطراف میدان ساخته شد.
وی با اشاره به واگذاری زمین برای تامین مالی هزینه های پروژه زیرگذر مدخل شهر گفت: شهرداری می تواند ملکی را خارج از مناقصه واگذار کرند ولی زمین ها را باید مزایده بگذارد و حق برگزاری مزایده صوری را هم ندارد.
ناظم رضوی با تاکید بر تکمیل ساختمان جدید شهرداری کاشان گفت: در هنگام تصویب هر طرحی باید با طرح های بالادستی مانند طرح جامع شهری و تفصیلی خوانده شود ولی طرح زیرگذر مدخل شهر هیچگونه تطبیقی با آنها ندارد
این عضو شورای شهر اذعان داشت: برای قطع درختان مجوزهای لازم از محیط زیست گرفته نشد و به دروغ گفتند آنها را احیا کرده و شکوفه داده و این خنده دار و مسخره است که درخت کاج، زیتون و صنوبر شکوفه بدهد.
ناظم ر ضوی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح های سنگین مانند زیرگذر مدخل شهر کاشان باید مجوز پدافند غیرعامل را داشته تا در مواقع بحران هایی مانند سیل مشکلی برای شهر ایجاد نشود.

گفتنی است در صد و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان در روز شنبه هجدهم خرداد برگزار شد که ابتدا موضوع استیضاح شهردارکاشان مطرح شد که ۵ نفر از اعضا به وی رای مخالف دادند و چهار نفر دیگر در اقدام اعتراضی به دلیل نداشتن صورتجلسه مشخص در رای گیری شرکت نکردند، در ادامه جلسه نیز با ترک جلسه توسط چهار عضو شورا به دلیل مطرح شدن رای گیری برای توقف پروژه مدخل شهر این نشست بدون نتیجه و عدم امضا صورتجلسه به پایان رسید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *