• شناسه خبر : 2777

ساخت شهرک صنعتی شماره ۳ و ماهیان زینتی کاشان تصویب شد

فرماندار کاشان از تصویب احداث شهرک صنعتی شماره ۳ و ماهیان زینتی در ر ۲۰۰هکتار از اراضی شهرستان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، علی اکبر مرتضایی افزود: طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان و شهرک ماهیان زینتی که پیش از این در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان مصوب شده بود روز پنچ شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان به عنوان مهمترین مرجع تصمیم گیری استان تایید و برای اجرا ابلاغ شد.

وی رونق تولید و اشتغال حاصل از بهره برداری شهرک شماره ۳ را حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به موقعیت مکانی این شهرک در ۱۵۰هکتار اراضی جنب آزادراه کاشان-قم و از طرفی اختصاص آن به صنایع دانش بنیان، پیش بینی می شود از جذابیت و کشش لازم برای سرمایه گذاری و استقرار صنایع پاک و فاقد آلاینده برخوردار باشد.

فرماندار کاشان در ادامه به ایجاد جاذبه های گردشگری در شهرک ماهیان زینتی اشاره کرد و گفت: موقعیت مکانی و قرار گیری این شهرک نیز در 50 هکتار از اراضی جنب آزادراه کاشان-قم با جذب گردشگران امکان برپایی نمایشگاه را فراهم می کند و از طرفی با احداث این شهرک، واحد های پراکنده و گاها غیر رسمی و بدون مجوز در این محل مستقر و از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مرتضایی با اشاره به ارزآوری حاصل از صادرات ماهیان زینتی کاشان افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار در قالب حدود ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک در این زمینه فعالیت دارند که با تولید حدود۴۰میلیون قطعه ماهی زینتی ضمن تامین بخشی از نیازهای بازار داخلی نیم نگاهی به صادرات نیز دارند که با احداث این شهرک بحث صادرات تولیدات گسترده تر خواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *