• شناسه خبر : 2749

منطقه بزرگ کاشان داعیه ای فراتر از یک شهرستان دارد

سیدجلال جلیلی نوش آبادی _ بعد از بدرقه «محسن عرفان» مدیر توانمند سازمان اتوبوسرانی نوبت به «محمدرضا متشکره» برای ریاست سازمان تازه تاسیس اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی رسیده است، هرگونه جابجایی مدیران در یک مجموعه معمولاً با هدف ایجاد تحول و تغییرات اساسی در جهت بهبود شرایط موجود، رضایت مشتری و افزایش کیفیت خدمات است.

بنابراین مدیر جدید سازمان جدید، قبل از هر چیز باید اندیشه سودآوری از یک سازمان خدماتی را اصلاح کند و سپس مشکلاتی که در این مدت در شورای شهر و رسانه‌های جمعی منعکس شده و نقدهایی که بر مدیران قبلی ارائه شده را مرور کند، علت‌های آن را شناسایی کند و در مشورت با صاحب نظران درون سازمان و بیرون از آن راهکارهایی را ارائه کند که موفقیت سازمان و رضایت مشتری را به دست آورد، وگرنه جابجایی فیزیکی وجود فردی به نام مدیر نه تنها تحولی در سازمان ایجاد نمی کند بلکه شرایط را بدتر از قبل هم خواهد کرد و بی اعتمادی مردم را بیشتر خواهد کرد.

محمد رضا متشکره به خوبی می داند که یکی از مولفه‌های قضاوت مردم در مورد عملکرد سازمان اتوبوسرانی، نرخ بلیت و ساعت حرکت اتوبوس ها است، بنابراین خود قضاوت کنید اگر کرایه یک مسیر ۱۱۰۰ تومان و نرخ تاکسی همان مسیر 1500 تومان باشد، نباید انتظار داشته باشد که شهروندان از اتوبوس استفاده کنند و این تفکر نادرستی است که قبل از این در سازمان طراحی شده است.

همچنین توجه داشته باشند که بیشتر مشتریان اتوبوس کاشان، قشر دانشجویان و دانش آموزان از همه مسیرهای حرکت اتوبوس ها از جمله سفیدشهر و نوش آباد و … و حتی راوند هستند که عنصر زمان برای آنها مهم است بنابراین بی‌نظمی در ساعت حرکت اتوبوس ها، باعث رویگردانی آنها برای استفاده از اتوبوس شد و استمرار این حرکت نیز به نفع رانندگان سواری های شخصی است.

و همچنین به اعتبار یادداشت منتشر شده محسن فخری در پایگاه خبری اهل کاشانم (اینجا) عضوسابق هیئت مدیره سازمان اتویوسراتی روی گردانی شهروندان از خدمات این سازمان محدود به یک خط خاص نبوده و همه مسیرها شاهد کاهش مسافر بوده است که علت آن را باید در مدل مدیریت سازمان و عدم توجه به رای و نظر مردم دانست.

بنابراین پیشنهاد می‌شود در قدم اول ساعت حرکت اتوبوس ها به ترتیب سال قبل برگردد و نرخ بلیت ها تعدیل شود تا مردم دوباره به سازمان و خدمات آن اعتماد کنند، سپس بر اساس برنامه‌های کارشناسی شده از جمله گزارش تحقیقی محسن فخری که در گذشته یکی از اعضای  هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی بوده است، راههای جلب درآمد سازمان مثل سرویس مدرسه و … شناسایی و عملیاتی شود وگرنه سابقه مدیریت موفق خود در شهرداری را با چالش روبرو خواهد کرد.

و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان، بر این موضوع آگاه هستند که جابجایی یک فرد، تاثیری در حل مشکل ندارد بنابراین با این توصیف که حمل و نقل عمومی، بخش هزینه ای شهرداری به نفع حفظ محیط زیست، امنیت شهروندان و جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش شلوغی خیابانها است باید با نظارت بر سازمان تازه تاسیس از حقوق مردم دفاع کنند و منطقه فرهنگی کاشان و تمدن سترگ سیلک را به منطقه خاص محدود نکنند. باور کنیم که منطقه بزرگ کاشان داعیه ای فراتر از یک شهرستان دارد.


    (0) (0)

    اکتبر 4, 2019

    با سلام خدمت جنابعالی اولا نرخ بلیت ۱۱۰۰ تومان رو از کجا دراوردید من دانشجوی دانشگاه آزاد کاشان هستم و هرروز صبح از میدان پانزده خرداد مبلغ ۷۰۰ تومان بابت سوار شدن به اتوبوس رو میدم درحالی که اگر بخواهم با تاکسی بروم ۲۰۰۰ تومان باید پرداخت کنم این مبلغ اتوبوس کاملا به نفع مسافر و به ضرر اتوبوسرانی کاشان است ثانیا مهندس متشکره یا شاید بهتره بگم سرهنگ متشکره یکمرد قانونمند،جدی،عملیاتی و یک نظامی سرسخت است و نشان داده که می‌تواند کنده هر جایی که مسئولیت داشته باشد را بخواباند و مطمئن باشید از مدیر سابق اتوبوسرانی که ضرر های جبران نشانی به پیکره شهر وارد کرده بهتر است ثالثا والله ما امسال تازه داریم میبینیم که ساعت اتوبوس ها روی نظم است سال های قبل که افتضاح بوده رابعا شما خواهشا صبح ها ساعت ۷ الی ۸ تشریف بیاورید میدان پانزده خرداد تا ببینید چند دانشجو و دانش آموز سوار اتوبوس می شوند و دیگر نگویید کاهش مسافر لطفا با اطلاعات غلط باعث تشویش اذهان عمومی و تخریب سازمان های شهر نشوید تا بشود شهر را آباد کرد.

    محمد فهمیده
    (0) (0)

    محمد فهمیده

    اکتبر 5, 2019

    سلام. از اینکه کاشان بزرگ به مدیران قوی نیاز دارد در فرمانداری ، شهرداری و....شکی نیست. نماینده هم بایستی حضور داشته باشد تا مشکلات منطقه کاشان حل شود. حمل و نقل همگانی خیلی مهم است . هم اقشار ضعیف و هم متوسط استفاده کنند. مسافران کمتر شده اند چون اتوبوسها بایستی بهبود یابند. شهرداری بایستی بیشتر برای راحتی مسافرین هزینه کند.

    امیر
    (0) (0)

    امیر

    اکتبر 8, 2019

    باسلام ..دقیقا تغییر وتحولات مدیریتی باعث شکوفایی ورشد یک نهاد یا سازمان میشود ..مدیرقبلی اتوبوسرانی با توجه به ناتوانیش درعدم تمدید قرارد باسایپا ضرر بزرگی به مجموعه شهرداری وحتی اقتصاد شهر وارد کرد..امیدوارم مهندس متشکره که درپست های قبلیش مدیریت صحیح ومقتدر وخلاقیت خودرانشان داده در سازمان اتوبوسرانی نیز منشا خیر وخدمت وپیشرفت باشد....

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *