• شناسه خبر : 2735

در شش ماه نخست سالجاری رخ داد:

افزایش 143 درصدی کشفیات مواد مخدر در کاشان

فرمانده نیروی انتظامی کاشان از کشف 626 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 143 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ علی پورکاوه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال گذشته 257 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده بود، افزود: در شش ماه نخست سالجاری 18 درصد برخورد و شناسایی باندها و توزیع کنندگان مواد مخدر و 12 درصد دستگیری و برخورد با معتادین نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مدت 31 طرح ظفر در برخورد با معتادین،سارقین، اراذل و اوباش به اجرا در آمده است که 94 سارق، 270 مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر، 129مورد دستگیری تبعه های غیر مجازو 17 نفر از اراذل به کمک سپاه و بسیج دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط دو میلیارد تومان کالای قاجاق در 11 طرح ظفر گفت: این میزان کشفیات در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته که عمده این کالاها لوازم آرایشی، پوشاک، لوازم خانگی و سوخت بوده است.

اختلافات ملکی و خانوادگی بیشترین آمار شکایات نیروی انتظامی را دارد

فرمانده انتظامی کاشان گفت: در سال گذشته حدود 32 هزار تماس تلفنی با این مرکز داشتیم که با 88 درصد افزایش ،این آمار در سال 98 به حدود 59 هزار تماس تلفنی رسیده است.

پورکاه پنج شاخص نخست آن تماس های مردمی با 110 را شامل، 29 درصد شکایات مربوط به مسائل ملکی و خانوادگی، 25 درصد جرایم حوزه راهنمایی و رانندگی ،23 درصد نزاع ودرگیری ،11درصد جرای مربوط به مفاسد اجتماعی و 6 درصد آن مربوط به وقوع سرقت عنوان کرد.

وی با اشاره به افز ایش 11 درصدی تصادفات جرحی گفت: درحال حاضر با وجود محدودیت های شهرستان، با تلاش های شبانه روزی 6 درصد کاهش تصادفات فوتی را داشته ایم.

پورکاوه با اشاره به افزایش 5 درصدی پرونده های ارجاعی به نیروی انتظامی گفت: در شش ماه نخست سالجاری 1157 پرونده در موضوعات مختلف داشته ایم که 947 مورد آن با راهنمایی ها و مشاوره های صورت گرفته منجر به صلح و سازش شده است.

افزایش 85 درصدی پرونده های سایبری در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از افزایش 85 درصدی تشکیل پرونده های سایبری در شش ماه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

پورکاوه افزود: با فرهنگسازی و افزایش آگاهی عمومی شاهد کاهش 27 درصدی پرونده های اخلاقی در این حوزه بوده ایم اما متاسفانه در حوزه اقتصادی با افزایش 167 درصدی پرونده ها مواجه بودیم که رفع این مشکل نیز نیازمنده گسترش آگاهی عمومی است.

وی با اشاره به افزایش 5 درصدی سرقت در سال جاری بیان کرد:خوشبختانه 3 درصد کاهش سرقت خودرو و 27 درصد کاهش کیف قاپی در درون خودرو را داشته ایم اما در سرقت موتور سیکلت ها 39 درصد افزایش داشته ایم.

پورکاوه در پایان خاطرنشان کرد: در سال جاری در راستای آموزش و افزایش سطح آگاهی مردم جهت کاهش آمار جرایم 830 جلسه آموزشی در مدارس،23 جلسه در ادارات،124 جلسه با اصناف، 77 نشست با مراکز صنعتی،6  مورد گفت وگو در دانشگاه ،6 جلسه برای اولیا و مربیان مدارس و 166 نشست آموزشی در همکاری با بسیج برگزار شده است.


    (0) (0)

    ژانویه 25, 2020

    عالی ممنون

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *