• شناسه خبر : 260

رئیس شورای شهر کاشان:

قرارداد زیرگذر مدخل شهر مصوبه قانونی ندارد

رئیس شورای شهر کاشان گفت:  قرارداد خاتم الانیبا برای احداث زیرگذر مدخل شهر کاشان هیچ مصوبه قانونی از شورا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی رسول زاده در صد و ششمین نشست رسمی شورای شهر کاشان اظهار داشت: بنده با کلیات پروژه زیرگذر مدخل شهر موافق بودم و حتی موافقت شورای تامین را برای شروع کار شخصا گرفتم ولی زمانی که احساس کردم ان قلت در ساخت آن وجود دارد در کلنگ زنی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی نرفتم.

وی با بیان اینکه منابع مالی ساخت زیرگذر مدخل شهر برای من مشخص نیست، افزود: ابتدا با توجه به برآورد درآمدی 40 میلیارد تومان از طریق واگذاری و مجوزهای زمین جنب پارک مدنی موافق شروع کار شدم ولی الان این زمین توقیف است و منابع تامین مالی دیگر آن مانند زمین های کارخانجات ریسندگی را تامین اجتماعی رویش دست گذاشته و زمین های فتح المبین نیز مصوبه ملی برای معاوضه با زمین های منطقه باستانی سیلک را دارد.
وی تصریح کرد: طبق بررسی های کارشناسی صورت گرفته تنها 30 درصد کارشناسان موافق احداث زیرگذر مدخل هستند و الان باید کارشناسان عالی و خبره بیابند تا درباره به صلاح بودن انجام این پروژه یا توقف آن نظر بدهند بعد درباره مصوبات و تکلیف قرارداد آن در شورا تصمیم گیری شود.
رسول زاده با اشاره به جلسه جمعه شب اعضای مخالف احداث پروژه زیرگذر مدخل با ساداتی نژاد نماینده مجلس کاشان گفت: ساداتی نژاد با بیان اینکه شهردار کاشان با من تماس گرفته و خواستار صحبت با ما شده است از ما دعوت کرد و از ساعت هشت و نیم تا دو و نیم شب با حضور ایشان و شهردار برخی اعضای شورا درباره موضوعات موجود به دنبال راه حلی معقولی بودیم.
رئیس شورای شهر کاشان افزود: در این جلسه تصمیم بر این شد برای دنبال کردن یک روند مناسب یک صورتجلسه کلی بنویسم که شهردار کاشان گفت من هیچ موردی راامضا نمی کنم تا این جلسه شش ساعته بدون نتیجه به پایان برسد.

رسول زاده خاطرنشان کرد: در مورد احداث پروژه مدخل شهر اشتباه کردم و شهامت بیانش را دارم و قطعا توسط سازمان بازرسی در این مورد بازخواست خواهیم شد و شهردار و 5 عضو شورای شهر موافق پروژه به ویژه من به عنوان رئیس شورای شهر باید جوابگو باشیم.

استیضاح شهردار بر اساس قانون بود

رئیس شورای شهر کاشان درباره اعتراض چهار عضو شورا به استیضاح سعید ابریشمی راد” شهردار کاشان گفت: قانون به درستی در این نشست اجرا شد و با توجه به قانع نشدن اعضای سوال کننده از شهردار پنج رای مخالف به وی داده شد و هر کسی اعتراضی دارد به مقامات بالاتر گزارش دهد.

وی درباره پیشنهاد علی هاشمی طاهری برای اخذ رای گیری برای گرفتن مصوبه توقف پروژه مدخل شهر گفت: با توجه به اینکه شورا حافظ درآمدها است و موطف به نظارت می باشیم موافق این رای گیری بودم تا مقدمات و کارهای کارشناسی انجام شود.
رسول زاده با انتقاد از ترک جلسه رسمی توسط چهار عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: ترک نشست رسمی شورا توسط اعضا آن را از رسمیت نمی اندازد درباره نتبجه جلسه از طریق استانداری اصفهان با فرمانداری کاشان پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در صد و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان که در روز شنبه هجدهم خرداد برگزار شد در ابتدا موضوع استیضاح شهردارکاشان مطرح شد که 5 نفر از اعضا به وی رای مخالف دادند و چهار نفر دیگر در اقدام اعتراضی به دلیل نداشتن صورتجلسه مشخص در رای گیری شرکت نکردند.. در ادامه جلسه نیز با ترک جلسه توسط چهار عضو شورا به دلیل مطرح شدن رای گیری برای توقف پروژه مدخل شهر این نشست بدون نتیجه و عدم امضا صورتجلسه به پایان رسید.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *