• شناسه خبر : 18488

برای کاشانِ آلوده و سکوت مسئولانش/ اینجا برای نفس‌کشیدن هوا کم است

جواد تقی زاده ونی

بی‌مقدمه بگوییم خودمان هم از اینکه بارها گفتیم برای این شهر دستگاهی تعبیه کنید تا حداقل مردمش بدانند در چه هوایی نفس می‌کشند و ککِ هیچ مسئولی هم نگزید خسته شدیم! خسته از بی‌مسئولیتی‌ها و اینکه متاسفانه اولویت سلامت مردم در حد یک شعار باقی مانده است!

گاهی هم که انتقادها از اوضاع هوا بالا می‌گیرد با یک فرمان تعطیلی چند روزه مدارس از پاسخگویی فرار می‌کنند.

واقعیت اینست در شهری که مدعی استان شدن است شهروندانش از وضعیت هوایی که در آن نفس می کشند بی‌اطلاعند! محروم ماندن از بدیهی ترین حقوق اولیه شهروندی! 

هرچند برای اطلاع از وضعیت کیفیت هوای این روزهای کاشان آنقدرها هم نیازی به دستگاههای سنجشی که سالهاست وعده راه اندازیش را از مسئولان می‌شنویم نیست، آش آنقدر شور شده که کافیست با چشم غیرمسلح از بلندی و بام شهر به کاشان گرفتار در دود نگاهی بیندازید!

بر اساس آنچه که امروز در پایگاه موسسه جهانی ای کیو ایر گزارش شده است غلظت PM2.5 در حال حاضر کاشان بیش از ۴ برابر مقدار کیفیت هوای سازمان بهداشت جهانی است!

کاشان صنعتی که سالهاست نفس هایش با راه اندازی کارخانجات متعدد و سوخت های بی کیفیت به شماره افتاده است حالا این روزها باید با سوزاندن مازوت [و شاید بعدها کارخانه سرب] دست و پنجه نرم کند، شلیک آخرین تیرها بر پیکر نحیف کاشان!

تاسف آورتر این نکته است که در پسِ سکوت سنگین مسئولان شهرستان در خصوص سلامت مردم، برای هر تصمیمی در خصوص کاشان باید چشممان به مسئولان استان باشد که کیلومترها آنطرف‌تر برای ما تصمیم بگیرند!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *