• شناسه خبر : 17266

صدای پای استان کاشان می آید؟!

طرح تقسیمات كشوری مرتبط با تقسیم سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و اصفهان به كمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس ارجاع داده شده است. طرحی که صدای پای استان کاشان از آن شنیده می شود!

به گزارش اهل کاشانم، داستان استان کاشان قصه امروز و دیروز نیست که کسی از شنیدن آن تعجب کند، بلکه قصه پر غصه چند دهه مردم این منطقه است تا با تحقق آن مسیر توسعه و پیشرفت و آبادانی منطقه خود را بدون هیچ سنگ اندازی ریل گذاری کنند.

تازه ترین خبر درباره تشکیل استان کاشان را باید در گفتگوی ابوالفضل ابوترابی عضو كمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو جستجو کرد که اعلام کرد: استان های سیستان و بلوچستان، كرمان و اصفهان بر اساس طرح نمایندگان قرار است تقسیم شوند. این طرح از دو سال پیش توسط نمایندگان ارائه شده است و در حال حاضر در نوبت صحن قرار دارد و مراحل قانونی آن كاملا طی شده است.

ابوترابی در این گفتگو اعلام کرد: در اصفهان و در مركز استان یعنی كاشان برای كارهای اداری باید بیش از ۲۵۰ كیلومتر راه طی كنند تا به شهر اصفهان برسند.

پیش تر از گفته‌ این نماینده مجلس باید به وعده اخیر رئیس جمهور در سفر استانی کرمان اشاره کرد که از تقسیم این استان پهناور و تشکیل استان جدید در جنوب کرمان تاکید کرد موضوعی که تلویحا موافقت دولت سیزدهم را در تقسیم استان های پهناور برای حل مشکلات مردم و بوروکراسی اداری نشان می دهد.

هر چند طرح استان گلساران در زمان نمایندگی سید جواد ساداتی نژاد در حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل در مجلس ارائه شده است ولی با پذیرفتن مسئولیت وزیر جهاد کشاورزی و ملحق شدنش به بدنه دولت باعث شد جای خالی نماینده مجلس منطقه کاشان در پیگیری و رایزنی و‌ حتی لابی‌گری های سیاسی با نمایندگان در تقویت طرح تشکیل استان جدیدی به مرکزیت کاشان به خوبی احساس شود .

اما این را هم باید در نظر گرفت با توجه به اینکه تشکیل استان کاشان وعده انتخاباتی ساداتی نژاد در انتخابات مجلس به مردم بوده است حالا وجود ایشان در بدنه دولت حداقل از این امتیاز برخوردار است که دسترسی همه جانبه برای متقاعد کردن رییس جمهور و هیات وزیران برای تشکیل استان جدید به مرکزیت کاشان را دارد، فرصتی که با توجه به همسو بودن ساختار سیاسی دولت و مجلس می تواند به بهترین نحو اتفاقات خوبی برای مردم این منطقه رقم بزند.

با این حال انتظار می‌رود محمدباقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی که در یکسال اخیر مسئولیت کفیل مردم کاشان و آران و بیدگل را در مجلس به عهده دارد باید حداقل خود را در برابر مردم این منطقه مسئول بداند و با استفاده از ظرفیت های قانونی و جایگاه ریاستش در تحقق آرزوی دیرینه مردم کاشان برای تاسیس یک استان جدید گام بردارد.

امیدواریم با توجه به اینکه تشکیل استان جدید کاشان بر اساس فرآیندهای قانونی در قوه مقننه و قوه مجریه در حال طی شدن است مسئولان استان اصفهان هم بدون هیچ مخالفتی با استقبال از این موضوع در هموار کردن این مسیر گام برداند و شهرهای همجوار کاشان که قرار است با تجمیع آن استان جدید را تشکیل دهند از اختلافات بیهوده جغرافیایی دست بردارند و برای تحقق این موضوع که به نفع تمام مردم و منطقه است انسجام و وحدت خود را حفظ کنند.

** مهدی عرشی


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *