• شناسه خبر : 16520

آمار متوفیان تصادفات کاشان یک و نیم برابر متوسط کشوری است

معاون امور هماهنگی عمرانی فرمانداری کاشان گفت: بر اساس طرح جامع مطالعاتی ترافیکی شهر کاشان آمار متوفیان تصادفات درون شهری یک و نیم برابر متوسط کشوری است که ۳۶ درصد آنها در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال هستند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین عبداله زاده در شصت و نهمین نشست رسمی شورای شهر کاشان اظهار داشت: بر اساس آمارها در سه ماهه نخست سال‌جاری ۱۵ نفر در تصادفات درون شهری فوت کردند که این آمار در کل سال گذشته ۳۱ نفر به ثبت رسیده بود.

وی افزود: در حالی که در کشور 50 درصد فوتی های تصادفات عابر پیاده هستند ولی در کاشان راکبان موتور سیکلت ۵۰ درصد این آمار را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه ۳۰ نقطه حادثه خیز در کاشان شناسایی شده است، افزود: برای کاهش تصادفات طرح و برنامه داریم ولی کمبود اعتبارات و سایر عوامل اجرایی مانع اجرای دستورات شده است.

عبداله زاده تصریح کرد: کاشان هرچند یک شهرستان است ولی در بسیاری از مسائل خدماتی مانند گردشگری و ترافیک خدمات ملی ارائه می دهد که نمونه این موارد را در ایام تعطیلات نوروز و گلابگیری همگان شاهد هستیم که با خرد جمعی و کار جهادی آمار تصادفات و کشته ها به شدت کاهش پیدا می کند.

معاون عمرانی فرماندار کاشان با اشاره به وجود حدود ۸۰۰ کیلومتر انواع راه در این شهرستان گفت: در حوزه راه های برون شهری مشکلات بیشتری نسبت به راه های درون شهری داریم و سال هاست جاده یا تقاطع غیرهمسطح بهسازی یا احداث نشده است ولی ترافیک سیصد درصدی را تجربه کرده ایم .

عبداله زاده در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ترافیکی کاشان میراث دوره های قبلی است، بنابراین از مدیریت شهری درخواست می شود در هنگام توافقات و یا صدور مجوزهای کلان مثل ساختمان پزشکان تا زمانی که پیوست ترافیکی وجود ندارد مجوزی صادر نشود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *