• شناسه خبر : 16387

برای پیشگیری از بیماری تب کنگو:

شهروندان از ذبح دام در معابر عمومی کاشان خودداری کنند

رئیس اداره دامپزشکی کاشان با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: از تمامی شهروندان درخواست داریم تا جهت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک تب کریمه کنگو از ذبح دام در معابر عمومی به ویژه در روز عید قربان خودداری کنند.


عباس شاه میرزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه شهروندان برای ذبح دام خود به کشتارگاه صنعتی دام کاشان مراجعه کنند، افزود: کشتارگاه صنعتی دام کاشان در روز عید قربان به طور رایگان دام‌های قربانی را ذبح و گوشت آن را استحصال می‌کند.
وی با بیان اینکه جهت پیشگیری از تب مالت و تب کریمه کنگو باید گوشت تازه را به مدت حداقل 12 ساعت در یخچال با دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند، ابراز داشت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در منطقه کاشان موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه شماره 1512 آماده ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی و پاسخگویی سوالات مردمی در روز عید سعید قربان است، گفت: عموم مردم کاشان با رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام از ابتلا به بیماری جلوگیری کنند.
وی ضمن اشاره به آمار کشتار در کشتارگاه صنعتی کاشان تصریح کرد: ماهانه شش هزار دام سبک و 600 دام سنگین در کشتارگاه صنعتی کاشان کشتار صورت می‌پذیرد تا گوشت سالم و بهداشتی به شهروندان کاشانی برسد.
شاه میرزایی از 450 مورد بازرسی در سال جاری توسط کارشناسان دامپزشکی کاشان خبر داد و تاکید کرد: به واسطه بازدیدهای صورت گرفته از فروشگاه‌ها و واحدهای توزیع مواد پروتئینی چهار واحد متخلف پلمب و برای 22 واحد متخلف نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه عدم ابتلا به تب کریمه کنگو افزود: در این راستا سم‌پاشی محیط به منظور ضدعفونی محیط صورت گرفته و بر همین اساس 100 لیتر سم به جهت سمپاشی 100هزار متر مربع تخصیص پیدا کرده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *