• شناسه خبر : 15645

طبق آمار غیر رسمی بیش از ۵۰ هزار تبعه افغانستانی در کاشان وجود دارد، فرصت زیاد اشتغال کارگری از مهمترین دلایل این موضوع است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اهل کاشانم محمدشریف زارعی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی استانداری اصفهان حدود ۳۵ هزار اتباع افغانی وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۲۳ هزار نفر از این افراد دارای مجوز و حدود ۱۲ هزار نفر نیز بدون مجوز هستند.


وی با بیان اینکه از این تعداد آمار رسمی که ارائه شده است هشت هزار دانش آموز هستند، افزود: البته این نکته هم قابل ذکر است که طبق آمار غیر رسمی بیش از ۵۰ هزار افغانی در سطح شهرستان کاشان وجود دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه یکی از مقاصد مهم افاغنه در بدو ورود به کشور شهر کاشان است، ابراز داشت: یکی از مهمترین دلایل این موضوع فرصت های زیاد اشتغال برای افاغنه به خصوص برای نیروی کار کارگری است.

وی با اشاره به اینکه اتباع در ۶۴ شغل و حرفه می توانند فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: البته صاحبان برخی از مشاغل و اصناف این موضوع را رعایت نمی کنند و در حوزه هایی که ممنوع است از کارگران افغانی استفاده می کنند که این موضوع پیگیری می شود.

شریف زارعی تاکید کرد: یکی از مباحثی که دنبال می کنیم مدیریت حضور افاغنه در سطح شهرستان کاشان است تا با این شیوه هم نیروی کار لازم را سطح شهرستان تامین کنیم و هم حضور اتباع را سازماندهی کنیم.


    اسدی
    (0) (0)

    اسدی

    آوریل 24, 2022

    سلام ای ایرانیان بی غیرت افعان کشورمان را گرفته و دیگر نمیتوانیم بیرونشان کنیم کدام کشور اینگونه دشمن گربه صفت را در خانه خود جای میدهد چرا کارها را مکانیزه نمیکنید که مجبور نشوید به اینها کار دهید ایا شما به آنها احتیاج دارید یا آنها به سما بزودی زن و دخترتان هم مال آنها میشود و نسلی وحشتناک از این وحشی های خانه بدوش بوجود میاید مثل دورگه های مازندران در زمان حمله عرب به ایران سیصد سال طول کشید تا اعراب مازندران را بگیرند و دورگه ها بودند که خیانت کردند و حالا این ها .....قبل از اینکه بدتر شود بیرونشان کنید عذرشان را بخواهید شغل و کار و خانه ندهید به آنها الان بازار عمده فروشی تهران و اهواز و شهرهای دیگر را گرفته اند دیگر کارگر ساده نیستند بیدار شوید ای بی غیرتان دولت ایران دلش برای ایران و ایرانی نمیشود .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *