• شناسه خبر : 1562

کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران می شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت های بالا و پیشنه  فرهنگی و مذهبی کاشان این شهر پایتخت فعالیت های نهج البلاغه در ایران خواهد شد.

ب

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: کاشان در طول تاریخ تقش موثری در توسعه و تثیت تشیع داشته است و مشاهیر بزرگ قرانی چون فیض کاشانی ،ملا فتح الله و قطب الدین راوندی که نخستین شرح جامع نهج البلاغه توسط وی نوشته شده است.

وی با بیان اینکه ایران و تشیع وام دار شهرهای قم و کاشان هستند، افزود: باید فعالیت های نهج البلاغه به عنوان یک رویداد ملی فعالیت های قرانی در کاشان متمرکز شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود کاشان برای نخستین بار تقویمی قرآنی با هدایت و نظارت این شهرستان تدوین خواهد شد.

فقهی زاده خاطرنشان کرد: کاشان تنها یک فرمانداری ویژه از لحاظ مناسبت های سیاسی نیست بلکه تلفیق قرآن و نهج البلاغه این شهرستان را به یک شهری ویژه اسلامی مبدل کرده است.

لازم به ذکر است هم‌اکنون ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت کلام الله مجید در کنار ۱۴ حوزه فعال با بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه برادر و یکهزار و ۵۰۰ طلبه خواهر در منطقه کاشان فعال است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *