• شناسه خبر : 15616

کاشان ۱۰۰ درصد دچار خشکسالی شده‌است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم عباس ارغوانی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کاشان در رتبه ۱۲ مناطق کم بارش استان اصفهان قرار دارد، اظهار داشت: شرایط بارندگی در سال زراعی جدید هم مناسب نیست.

وی با بیان اینکه میزان بارش باران ها ۱۹ درصد کمتر از حد نرمال استان اصفهان است، ابراز داشت: میانگین بلند مدت بارش از ۵۳ سال پیش تاکنون در کاشان حدود ۸۹/۲ میلیمتر بوده است که این مقدار در سال زراعی جدید ۷۱/۹ میلیمتر بوده است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به اینکه کاشان ۱۰۰ در ۱۰۰ دچار خشکسالی شده است، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۳۹ درصد خشکسالی بسیار شدید، ۳۸ درصد شدید، ۲۶ درصد متوسط و شش درصد هم خشکسالی خفیف بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل هم دچار ۸۵ درصد خشکسالی شده است، گفت: البته این مقدار به جز مناطق کویر مرنجاب و یخاب است.

ارغوانی همچنین با اشاره به اینکه در شش ماهه خیر بیش از ۷۵ درصد کل دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل دچار خشکسالی بسیار شدید شده است، افزود: این نشان می دهد که باید در مدیریت آب و همچنین اصلاح الگوی کشت و دیگر موضوعات مربوطه تلاش جدی کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *