• شناسه خبر : 15577

بیشترین آسیب دیدگان چهارشنبه سوری در رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال قرار دارند

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: بر اساس آمارها نوجوانان و جوانان حدود نیمی از مصدومین حوادث شب چهارشنبه آخر سال در کشور هستند که بیشتر آسیب دیدگان این شب در میانگین سنی بین 10 تا 20 سال قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، روح الله فدایی ماجراجویی برخی کودکان و نوجوانان در انداختن ظروف تحت فشار و اشتعال‌زا مانند حشره‌کش‌ و خوش بو کننده ها، در شعله‌های آتش را خطرساز دانست و اظهار کرد: انفجار این ظروف با پرتاب ترکش‌های فلزی و ذغال به اطراف همراه است که می‌تواند به بدن افراد آسیب بزند یا باعث آتش‌سوزی خودروها شود.

وی با درخواست از شهروندان مبنی بر اینکه اتفاقات تهدیدآمیز و پرخطر از سوی برخی سهل‌انگاران را با سامانه تلفنی ۱۱۰ نیروی انتظامی در میان بگذارند، افزود: فروشندگان مواد شیمیایی و مشتقات نفتی خواست به هیچ عنوان در ایام چهارشنبه‌سوری اجناس پرخطر مانند تینر را به کودکان و نوجوانان نفروشند.

فدایی نقش والدین در نظارت بر فرزندان در کاهش قابل توجه حوادث و درنتیجه کاهش تعداد آسیب دیدگان موثر دانست و تصریح کرد: کودکان و نوجوانان از اقشار آسیب پذیر هستند و استفاده از مواد آتش زا توسط آنان خطرات جدی به همراه داشته و سلامت آنان را به خطر می‌اندازد و در نظر داشته باشید از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، جدا بپرهیزید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی کاشان با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌های آتش نشانی در شب چهارشنبه سوری سوزندان ضایعاتی، چون لاستیک و چوب است، گفت: حریم جایگاه‌های سوخت، معابر کم‌عرض، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های برق و گاز فشار قوی نمونه‌ای از محیط‌های حساس و بسیار خطرناک محسوب می‌شود و به هیچ وجه نباید در این حریم ها رفتارهای غیرایمن و حادثه ساز صورت گیرد.

فدایی در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق، اطلاع دهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *