• شناسه خبر : 15265

کسب رتبه اول دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جوان نظام رتبه‌بندی تایمز

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان نظام رتبه‌بندی تایمز (۲۰۲۲)، در جایگاه ۱۴۸ در میان دانشگاه‌های جوان‌ جهان و اول در میان دانشگاه‌های جامع کشور قرار گرفته است.

دکتر مهدی شبانی نوش آبادی افزود: نظام رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌های جوان، دانشگاه‌های جهان با قدمت کمتر از ۵۰ سال را در شاخص های آموزشی، پژوهشی، تعداد استنادها، درآمد صنعتی و رویکرد بین‌المللی ارزیابی می‌کند.

وی با بیان اینکه 37 دانشگاه ایرانی در میان ۵۳۹ دانشگاه‌ جوان در نظام رتبه‌بندی تایمز حائز رتبه شده‌اند، خاطر نشان کرد: در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۲، تعداد ۱۷۳ دانشگاه از ۱۹ کشور اسلامی حضور دارند که کشورهای ترکیه و ایران به ترتیب با ۴۰ و ۳۷ دانشگاه به لحاظ تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی، رتبه اول و دوم را دارند و کشور مصر با ۱۷ دانشگاه در رتبه سوم قرار دارد.

در رتبه بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل: ۱- اطلاعات حاصل از نظرسنجی ها، ۲- اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه ها، ۳- اطلاعات پژوهشی دانشگاه‌ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص ها و نمرات بهره گرفته شده است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *