• شناسه خبر : 15217

تخلف دوباره در حریم خانه بروجردی؟

روز گذشته کانال تلگرامی «کیوسک کاشان» در مطلبی از ادامه تخلف پروژه مجاور خانه بروجردی‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در مطلب این کانال تلگرامی به احداث پروژه تجاری در حریم خانه بروجردی که از تابستان ۹۸ آغاز شده بود و از همان روزهای نخست با اعتراض دوستداران میراث فرهنگی همراه بود اشاره شده و نوشته است؛ در تازه ترین اقدام بر خلاف مجوزها و نقشه ها اقدام به نصب آسانسور روی بام این مجتمع شده که احتمالا باید شاهد ایجاد کافه بام در این محل و از بین رفتن منظر خانه بروجردی باشیم!


در ادامه این مطلب آمده است که بر اساس پیگیری ها، میراث فرهنگی کاشان برای بروز این تخلف مشهود به مالک اخطار داده است، چون این بنا هیچ مجوزی برای نصب آسانسور و احتمالا کافه بام ندارد و در صورت اخذ این مجوزها تحت هر شرایطی باید منتظر ایجاد جان پناه برای این مجتمع و چیدمان میز و صندلی و در نتیجه از بین رفتن منظر یک اثر تاریخی شاخص از یک معبر عمومی باشیم!

در واکنش به این مطلب، حسن نعناکار معاون شهرسازی شهردار کاشان امروز در برنامه رادیویی صدای شهر ضمن اشاره به پروانه صادر شده ویژه اقامتگاه سنتی جنب خانه بروجردی ها اظهار داشت: پروانه صادر شده سال گذشته مطالبه گری صورت گرفته و با مالک صحبت شد و بخشی از پروانه حذف شد.

وی با بیان اینکه با ایجاد تغییرات در پروانه آنچه مد نظر میراث فرهنگی و فعالان حوزه میراث فرهنگی و عموم مردم بود، محقق شد، افزود: به مقامات استانی نیز توضیحات لازم داده شده است و ساختمان مذکور در شرایط بهتری ساخته می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری کاشان با بیان اینکه باید واقع بینانه به موضوع نگاه کرد، ابراز داشت: شهرداری کاشان اهمیت زیادی به میراث فرهنگی شهر می دهد چراکه این آثار شناسنامه شهر است به نحوی که در یک نمونه پنج دانگ از شش دانگ قلعه جلالی را خرید کرده است و این موضوع نشان از اهمیت به میراث فرهنگی است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *