• شناسه خبر : 13841

غارت ۵۰۰ میلیارد از اموال مردم توسط کلاهبردار پانزی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری کلاهبردار پانزی که جلب اعتماد شهروندان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از آنان دریافت کرده و متواری شده بود در عملیات ماموران پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کاشان، سرهنگ ستاد حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتا، مبنی بر شرکتی که در زمینه سرمایه گذاری در استخراج ارز دیجیتال فعال است از آنان کلاهبرداری نموده، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.


وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد شاکیان در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تبلیغ شرکتی که وعده پرداخت سودهای کلان به سرمایه‌گذاران در زمینه استخراج ارز دیجیتال می داده مواجه شده و با فرد آگهی دهنده تماس می گیرند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ادامه داد: این فرد نیز با ثبت شرکت و اعطای نمایندگی اقدام به عقد قرارداد به اصطلاح قانونی با شاکیان نموده و پس از پرداخت چندین ماه سود و جلب اعتماد مال باختگان متواری شده و دیگر جوابگوی تماس‌هایش نبوده است.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه متهم تا کنون از ۱۵ نفر بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به این روش کلاهبرداری کرده بود اظهار داشت: باتلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه مأموران پلیس فتا مشخص شد فرد مذکور اهل یکی از استان های شمالی کشور است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: اقدامات برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه ماموران متوجه شدند فرد مذکور برای انجام یک کلاهبرداری جدید وارد شهرستان شده که بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری‌‌های صورت گرفته از تحویل وی به مرجع قضایی خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده همچنان ادامه دارد و کسانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می توانند به پلیس فتا شهرستان مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در خاتمه با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری پانزی گفت : پانزی ترفندی برای کلاهبرداری است که در آن یک کلاهبردار یا همان طراح پانزی، به افراد ناآگاه وعده می‌دهد که اگر پول‌هایشان را در اختیار او قرار دهند، با آن پول‌ها کار خواهد کرد و سودهای نجومی و تضمینی به سرمایه‌گذاران خواهد داد و برای اعتماد سرمایه گذاران در ابتدا از پول افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری جذب سیستم شود و در ادامه کلاهبردار بدلیل عدم وجود سرمایه‌گذار جدید پول ها را برداشته و متواری می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *