• شناسه خبر : 13717

افزایش قیمت محصولات پروتئینی در کاشان، چرا مسئولان اداره صمت پاسخگو نیستند؟

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، 29 مهر بود که قیمت مرغ دولتی در کاشان با افزایش قیمت از 25هزار و 900 به 27هزار و 950 افزایش پیدا کرد و پس از آن نیز افزایش قیمت در برخی محافل زمزمه می‌شد.


بر اساس اظهارات محمد نادری، مدیرعامل اتحادیه محصولات پروتئینی و در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم ضمن تایید این خبر اظهار داشت: قیمت مرغ دولتی به ازای هر کیلو از 25هزار و 950 به 27هزار و 950 تومان تومان افزایش پیدا کرد.


وی با بیان اینکه این تصمیم در ستاد استانی اتخاذ شده است، افزود: هرگونه تصمیم در این زمینه از سوی ستاد استانی ابلاغ می شود و تاکنون قیمت از 27هزار و 950 بالاتر نرفته و افزایش پیدا نکرده است.


این موضوع شاید به نوعی موجب کوچک شدن سفره مردم شود؛ اقدامی که اگرچه شاید در راستای اجرای یک برنامه صورت پذیرفت اما مردم تنها موضوع گرانی مرغ را به چشم می‌بینند و اقدام موثری در این زمینه مشاهده نمی‌کنند و همین موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است.


متاسفانه مسئولان در اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان پاسخگوی پایگاه خبری اهل کاشانم نبودند و تماس با مسئولان مرتبط در این زمینه بی‌نتیجه ماند و این موضوع جای بسی تعجب دارد که مسئولان امر در این زمینه چرا پاسخگو نیستند؟


شهروندان اما از این وضعیت ناراضی هستند؛ علی یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه در عرض کمتر از یک ماه مرغ در کاشان گران شد، اظهار داشت: قیمت بالای گوشت افراد را بیشتر به سمت گوشت سفید سوق داده است در حالی که این محصول نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه مرغداران نیز از طرفی حق دارند، افزود: هزینه‌های بالای تولید و پرورش مرغ از یک سو و پایین بودن قیمت خرید نیز از سوی دیگر باعث می‌شود تا آنان نیز انگیزه‌ای برای تولید نداشته باشند و بر همین اساس دولت لازم است با اتخاذ لازم نسبت به ساماندهی این بازار اقدام کند.


این شهروند کاشانی با بیان اینکه با افزایش قیمت مرغ خرید این قلم محصول پروتئینی نیز در سبد خانوار ما کاهش پیدا کرده است، ابراز داشت: کاهش قدرت خرید این محصول نیز باعث شده است تا مردم بتوانند کمتر از آن استفاده کنند و این موضوع در آینده می تواند برای شهروندان تبعات داشته باشد.


علی اصغر با بیان اینکه با افزایش قیمت مرغ دولتی به 26هزار تومان تاکنون مرغ نخریدم، اظهار داشت: به دلیل افزایش قیمت مرغ به 26هزار تومان با وجود آنکه نیاز خانواده به مرغ بود تهیه نکردم و به خیال آنکه قیمت کاهش پیدا می کند خرید مرغ را به تعویق انداختم.


وی با بیان اینکه در کمتر از یک ماه قیمت مرغ مجدد افزایش پیدا کرد، افزود: با افزایش قیمت مرغ مجبور شدم مرغ دولتی را به ازای هر کیلو 28هزار تومان خرید کنم در حالی که پیش از این می توانستم با قیمت هرکیلو 26هزار تومان مرغ دولتی را خرید کنم.


این شهروند کاشانی با بیان اینکه لازم است مسئولان برای این گرانی ها راه چاره ای بیندیشند، ابراز داشت: افزایش قیمت کالاهای اساسی در شرایط فعلی اقتصادی برای مردم تبعات زیادی را به دنبال دارد و موجب کاهش قدرت خرید و کوچک شدن سفره شود.


زهرا یکی از زنان سرپرست خانوار کاشانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه من دو بچه یتیم دارم، اظهار داشت: درآمد من از قالیبافی است و بر همین اساس درآمد کمی را در طول ماه دارم و در خرید مایحتاج در مضیغه هستم.


وی با بیان اینکه هر روز خبر افزایش قیمت محصولات به گوش ما می رسد، افزود: این موضوع برای افرادی نظیر ما که خود مجبور به کسب درآمد برای مخارج زندگی هستیم بسیار سخت است و لازم است مسئولان با اتخاذ تصمیمات لازم یا جلوی افزایش قیمت ها را بگیرد و یا با تخصیص یارانه به سطوح مختلف و یا مصرف کننده فشار و بار هزینه‌های زندگی را از دوش سرپرستان خانوار بردارند.


این شهروند کاشانی با بیان اینکه با افزایش قیمت مرغ کمتر توانایی خرید این محصول پروتئینی را داشتم، ابراز داشت: قیمت گوشت هم سر به فلک کشیده است و همین موضوع باعث شده است تا سفره من و امثال من کوچک و کوچکتر شود و از این رو از مسئولان درخواست داریم تا به این اوضاع رسیدگی کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *