• شناسه خبر : 13437

۷۰ درصد جمعیت میانسال کاشان دچار اضافه وزن و چاقی هستند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، "مبارزه همگانی با کرونا: محیط سالم، تغذیه سالم، با تولید و مصرف غذای سالم" را شعار روز جهانی غذا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود دهقانی در جمع خبرنگاران ، با اشاره به روز جهانی غذا در سال 2021 (24 مهر ماه) گفت: این روز فرصت مناسبی است تا با افزایش آگاهی افراد در زمینه تغذیه سالم بتوانیم گامی موثر در بهبود سلامت، پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شیوع بیماری های غیر واگیر برداریم.


وی، با بیان اینکه تغذیه در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ بسیار مهم است، افزود: برای کمک به حفظ سیستم ایمنی بدن داشتن برنامه غذایی متعادل، خواب کافی و مدیریت استرس توصیه می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: عادات غذایی افراد در دهه های اخیر از مصرف غذاهای سالم اعم از غلات کامل مانند نان سبوس دار، لبنیات کم چرب، میوه و سبزیجات به سمت مصرف غذاهایی با کربوهیدرات تصفیه شده (بدون سبوس)، قند، چربی و نمک زیاد، غذاهای فرآوری شده مانند گوشت و محصولات پرچرب تغییر کرده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد جمعیت میانسال شهرستان دچار اضافه وزن و چاقی هستند که رژیم های غذایی ناسالم و سبک زندگی بی تحرک باعث افزایش میزان چاقی شده است.

وی، رژیم غذایی ناسالم را عامل خطر اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی، فشارخون، دیابت، اختلالات چربی خون و برخی از سرطان ها برشمرد و یادآور شد: عموم مردم باید نسبت به کاهش دریافت مواد پرکالری مانند نوشیدنی‌های شیرین، قند و شکر و غذاهای سرخ شده و همچنین داشتن فعالیت بدنی روزانه، توجه بیشتری داشته باشند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *