• شناسه خبر : 1340

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم:

نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی از بالا به پایین است

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: متاسفانه نگاه مدیران به جایگاه روابط عمومی ها از بالا به پایین است و همین دیدگاه ناصحیح مدیران باعث شده که نقش روابط عمومی ها مورد توجه قرار نگیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علیرضا عبداللهی نژاد در دومین همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و عمومی کاشان در سالن امفی تئاتر خانه عامری ها اظهار داشت: در جامعه امروز روابط عمومی ها می توانند نقش بسزایی را در کارکرد صحیح دستگاه های ایفا کنند از این رو این افراد همواره باید مورد مشورت مدیران دستگاه ها قرار گیرند.

وی افزود: دنیای ارتباطات نیاز به تعداد زیادی کنشگر فعال دارد و این درحالیست که امروزه انفعال روابط عمومی ها تبدیل به سمی مهلک برای دستگاه های اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت جلب اعتماد عمومی تصریح کرد: روابط عمومی ها بجای انکار نخست باید درصدد پذیرش اشتباهات دستگاه مربوطه برایند و عذر خواهی کنند و سپس مردم را در جریان روند اصلاح اشتباه خود قرار دهند که همین شفاف سازی ها سبب جلب اعتماد می شود.

عبدالهی نژاد تاکید کرد: مسوولان روابط عمومی های قوی باید طرف مشورت مدیر باشند، ضرورت نیست که انها در همه جلسه ها حضور پیدا کنند اما مدیر روابط عمومی را نباید در حاشیه ببیند که اعتبار آن را ضعیف می کند و یکی از دلایل  آسیب این حرفه در ایرا ن این موضوعات است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم با بیان اینکه مدیر ضعیف به داشتن روابط عمومی ضعیف رضایت می‌ دهد، افزود: روابط عمومی فقط برای نصب اعلامیه و تابلو و پارچه نوشته مناسبت ها نیست بلکه باید در کانون بحث و مشورت قرار بگیرد.

عبدالهی نژاد مدیریت و مالکیت رسانه، سیاست و خط مشی رسانه، دوره و زمینه انتشار، شرایط سیاسی ،اجتماعی و مناسبت ها را از عوامل موثر بر ارتباط روابط عمومی با رسانه‌ها ذکر کرد.

 

رسانه ها فرصت ارتباط روابط عمومی با مردم را فراهم می سازد

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم ارتباط با رسانه یکی از وظایف اصلی روابط عمومی ها عنون کرد و افزود: رسانه ها به عنوان یک امکان باالقوه مناسب ترین فرصت ها را برای برقراری ارتباط روابط عمومی ها با مردم را فراهم می سازند..

عبدالهی نژاد تصریح کرد: در یک نگاه روابط عمومی ها به عنوان حافظان منافع سازمان ها، موفق و کارآمد نشان دادن آنها و سرپوش گذاشتن بر ضعف ها و اخبار بد آنها هستند و در مقابل رسانه ها نماینده مردم، مطالبه گر و شفاف کننده هستند.

وی افزود: از دیدگاهی دیگر روابط عمومی ها و رسانه ها هر دو شاخه های درخت تنومند ارتباطاتند که مکمل یکدیگرند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم تخقیقات و فناوری به فصل های مشترک روابط عمومی و خبرنگاران اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای مهم این دو تولید و انتشار پیام و اطلاع رسانی به افکار عمومی است.

وی در ادامه اظهار داشت: رسانه و روابط عمومی هر دو سعی دارند بر افکار عمومی تاثیرگذار باشند و بازخوردهای انها را بر عملکرد خود بسنجند و از دیگر فصل های مشترک این دو داشتن مخاطبان و ابزار های یکسان است.

عبداللهی نژاد با تاکید بر لزوم استقبال و هم سویی روابط عمومی با رسانه گفت: روابط عمومی ها موظفند با روش هایی چون تهیه و تنظیم بیانیه های مطبوعاتی، برگزاری نشست ها و مصاحبه ها، تولید اخبار ابتکاری و شبه رویدادها با رسانه ها همکاری کنند..

عبدالهی نژاد در پایان تاکید کرد: برای تعمیق تفاهم میان روابط عمومی ها و رسانه ها باید اقداماتی از دو طرف صورت گیرد مثلا روابط عمومی ها کارهایی چون ایجاد اتاق خبرنگاران، تقدیر از رسانه فعال، ایجاد وبسایت روزامد را انجام دهند و در مقابل رسانه ها، خبرنگاران تخصصی در هر سازمان داشته باشند و به اصول شرافت حرفه ای پایبند باشند.

۸۰ نفر از مدیران و مسوولان روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و عمومی شهرستان کاشان در این همایش قدردانی شدند.

جلسه گردهمایی روابط عمومی‌های دستگاه‌های دولتی و عمومی شهرستان کاشان در آستانه ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در سالن امفی تئاتر خانه تاریخی عامری‌ها برگزار شد.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *