• شناسه خبر : 13308

فرماندار کاشان:

حدود ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در کاشان هستند

فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: افراد علاقه‌مند به حوزه کتاب و کتابخوانی باید شناسایی و از ظرفیت آنها استفاده شود چرا که خیری در حوزه کتابخوانی و ساخت کتابخانه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم؛ علی اکبر مرتضایی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان بیان داشت: ساخت مدارس نوساز توسط خیرین امری خداپسندانه و ارزشمند است اما لازم است خیرین ارجمند در زمینه تجهیزات و امکانات آموزشی مدارس وارد شوند و در کنار آن نیز ساخت کتابخانه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تمام اقشار جامعه در دستور کار قرار بگیرد.


وی در ادامه افزود: در کنار کتابخانه های دولتی و عمومی، احداث کتابخانه خصوصی و تخصصی غیردولتی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری، علمی و … می‌تواند کمک بزرگی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان داشته باشد چراکه سرانه مطالعه در کاشان در سطح پایینی قرار دارد.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان تصریح کرد: شهرداری‌ها هزینه و مخارج بسیاری در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند که سهم نیم درصدی کتابخانه ها مبلغ ناچیزی است که میتواند به رفع حداقل مشکلات و نیازهای کتابخانه‌های عمومی منجر شود که ضرورت دارد شهرداران نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

فرماندار ویژه کاشان در خصوص اعضای کتابخانه‌های عمومی گفت: در شرایط شیوع کرونا، شاهد کاهش چشمگیر اعضای کتابخانه‌ها بودیم که این ویروس منحوس بر میزان مطالعه شهروندان نیز تاثیر منفی گذاشت که امروز در حدود ۱۳ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی در کاشان داریم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *